Volledig scherm
PREMIUM
Geerhard Bolte: ,,Iedereen is al gewend om zijn of haar eigen verhaal te vertellen. De stap naar het schrijven van een eigen boek is niet meer zo groot.” © Koen Verheijden

Je eigen managementboek schrijven? Zo pak je dat aan

Het kan hét ultieme visitekaartje zijn om jezelf of je bedrijf in de kijker te spelen: je eigen managementboek. Maar hoe zorg je dat het wordt uitgegeven? Uitgever Bolte heeft er talloze goed- én afgekeurd.   

Vooral managers, trainers en consultants wagen zich steeds vaker aan het optikken van hun professionele lessen. Ongeveer tweederde van de auteurs van managementboeken is man, een derde vrouw, schat Geerhard Bolte (53) van uitgeverijen Haystack en Dialoog. Hij heeft al zijn ervaringen gebundeld in Zo schrijf je een goed managementboek.

Het aantal Nederlanders dat een management boek schrijft of wil schrijven, neemt toe. Zijn we ijdeler geworden waardoor we ons verhaal belangrijk genoeg vinden voor een boek? Die vraag heeft Bolte zich ook gesteld. ,,Ik denk vooral dat het komt door het toenemende gebruik van sociale media’’, verklaart hij. ­,,Iedereen is al gewend om zijn of haar eigen verhaal te vertellen. De stap naar het schrijven van een eigen boek is niet meer zo groot.’’

  1. Vijf veelgehoorde leugens bij sollicitatiegesprekken (die je maar beter kan vermijden)

    Vijf veelgehoor­de leugens bij sollicita­tie­ge­sprek­ken (die je maar beter kan vermijden)

    Zeg eens eerlijk, is alles wat op jouw cv staat de waarheid en niets dan de waarheid? De kans is klein. Het is bijvoorbeeld maar al te aanlokkelijk om te schrijven dat je Frans ‘zeer goed’ is, terwijl je de taal in geen tien jaar meer hebt gesproken. Maar hoe ver kan je gaan met leugentjes om bestwil, als je droombaan ervan afhangt? Het Laatste Nieuws verzamelde vijf veelgehoorde leugens bij sollicitatiegesprekken: