Melkveehouders hebben volgens cijfers van CBS relatief het vaakst een opvolger.
Volledig scherm
Melkveehouders hebben volgens cijfers van CBS relatief het vaakst een opvolger. © Thinkstock

Geen opvolger op meer dan 16.000 boerderijen

DEN HAAG - Meer dan de helft van de boeren van 55 jaar of ouder heeft niemand klaarstaan die de leiding kan overnemen in het bedrijf. Dit probleem speelt met name bij de kleinere bedrijven en vooral in de zuidelijke provincies, in Limburg nog erger dan in Brabant. Hoe groter het boerenbedrijf, hoe groter de kans dat er een opvolger is.

  1. Alle plussen en minnen op een rij: PSV-Real Sociedad zorgde voor stevige slijtage op elk puntje van de stadionstoelen
    PREMIUM

    Alle plussen en minnen op een rij: PSV-Real Sociedad zorgde voor stevige slijtage op elk puntje van de stadion­stoe­len

    Meerdere PSV'ers speelden donderdag niet op de toppen van hun kunnen tegen Real Sociedad, maar lieten wel zien alles op alles te willen zetten voor een overwinning. Dat dat niet lukte, daar baalde het grootste deel van het Eindhovense publiek flink van. Tegelijkertijd was er na het spektakelstuk tegen de Spanjaarden ook berusting. PSV-Real Sociedad was een wedstrijd die op Champions League-niveau niet zou hebben misstaan en die tot de laatste seconde spannend was.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Eindhoven