Zo'n 35 bezoekers van festivals spraken op uitnodiging van festivalorganisatie Par-T in de Eindhovense RGB Bar 040 mee over zaken als communicatie en marketing.
Volledig scherm
Zo'n 35 bezoekers van festivals spraken op uitnodiging van festivalorganisatie Par-T in de Eindhovense RGB Bar 040 mee over zaken als communicatie en marketing. © Jansen Media

Organisator Daydream en 7th Sunday: ‘publiek meer betrekken bij organisatie festivals’

EINDHOVEN - Festivalorganisator Par-T, bekend van Daydream Festival op Aquabest en 7th Sunday in Veghel, wil meer gaan doen met de feedback die bezoekers op festivals geven. Dat is een van de resultaten van een serie bijeenkomsten over allerlei thema's die bij festivalorganisatie komen kijken.

Mede dankzij social media krijgen festivals steeds meer feedback van bezoekers. Par-T wil daar iets mee gaan doen. ,,Comments op social media zijn bijvoorbeeld heel interessant, maar wij willen meer diepgaand contact met onze bezoekers", zegt Demi Hens van Par-T. ,,Wij willen écht met hen in gesprek en weten wat er leeft.” 

Onder de noemer Par-T-cipation hield de festivalorganisator in januari drie thema-avonden op het Stratumseind in Eindhoven. Elke keer spraken daar zo'n 35 geselecteerde bezoekers met elkaar over zaken als programmering, decor, beleving, service, marketing en communicatie.

De laatste avond, over marketing en communicatie, leverde deze week interessante discussies op: over het nut en de wenselijkheid van aftermovies, over de hoeveelheid informatie die een organisator op social media deelt, maar ook over ‘gescripte' foto’s. Dat zijn foto's met daarop ingehuurde modellen om een zo ideaal mogelijk beeld te creëren van de bezoekers op een festival. ,,Als ik naar een festival ga, wil ik in een andere wereld binnenstappen", zei een van de deelnemers daarover. ,,Zo heftig moet de beleving zijn.”

,,De avonden hebben Par-T een schat informatie opgeleverd”, zegt oprichter en mede-eigenaar Johan Dortmans. ,,We gaan alles evalueren en bekijken wat voor onze festivals een waardevolle toevoeging kan zijn". Dortmans belooft dat deze sessies een vervolg gaan krijgen. Daarnaast verwerken zes studenten van Fontys IEMES event- en entertainmentopleiding in Tilburg de uitkomsten in een eindexamenopdracht.

  1. In beeld: parken in Eindhoven en Helmond goed bezocht tijdens eerste zonnige zaterdag in ‘intelligente lockdown’
    Fotoreportage

    In beeld: parken in Eindhoven en Helmond goed bezocht tijdens eerste zonnige zaterdag in ‘intelli­gen­te lockdown’

    HELMOND/EINDHOVEN - De zon scheen zaterdag en wie naar buiten keek, zag geen wolkje aan de lucht. Het was wederom een prachtige lentedag, die we het liefst buiten doorbrengen. Ware het niet dat we zo veel mogelijk binnen moeten blijven, om de verspreiding van het corona virus tegen te gaan. Toch was het redelijk druk in de parken in Helmond en Eindhoven. Een fotoreportage:

In samenwerking met indebuurt Eindhoven