Getooid met de naam BiXi, niet te groot en met twee ogen: Sarthak Yadav wil een schoonmaakrobot die zich als vriend presenteert.
Volledig scherm
PREMIUM
Getooid met de naam BiXi, niet te groot en met twee ogen: Sarthak Yadav wil een schoonmaakrobot die zich als vriend presenteert. © Rene Manders/DCI Media

Slimme schoonmaakrobot zoekt mooie toekomst in Eindhoven met geld van Booking.com-miljonair

EINDHOVEN - Neem een jonge ingenieur uit India. Voeg kapitaal en de ervaring toe van de Bergeijkse Booking.com miljonair Kees Koolen. Dan krijg je Aziobot, een Eindhovens bedrijf met een slimme schoonmaakrobot voor bedrijfshallen, ziekenhuizen en supermarkten.

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.

In samenwerking met indebuurt Eindhoven