Initiators van het nieuwe expertisecentrum voor dementie; Wijnand IJsselsteijn (l) en Rens Brankaert.
Volledig scherm
PREMIUM
Initiators van het nieuwe expertisecentrum voor dementie; Wijnand IJsselsteijn (l) en Rens Brankaert. © Kees Martens/DCI Media

‘Warme technologie’voor mensen met dementie:
‘Wij ontwerpen voor meer geluksmomenten’

EINDHOVEN - Mensen met dementie kunnen gelukkiger leven als hier ze de juiste, persoonlijke hulpmiddelen voor hebben. Het nieuwe Expertise Centrum Dementie & Technologie van de TU/e en Alzheimer Nederland gaan innovaties op dit vlak aanjagen. 

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Eindhoven