Volledig scherm
Iedereen mag zich aanmelden voor de auditie van Energiedirect in het Philipsstadion op 17 augustus om het clublied te zingen. © ANP

Welke PSV-fan zingt het clublied het mooist? Kans op hoofdrol in tv-commercial na auditie in Philips Stadion

EINDHOVEN - Als je als PSV-fan héél goed het clublied kan zingen, dan is er een grote kans dat je binnenkort in een tv-commercial de hoofdrol mag spelen. En dat ook nog eens op de middenstip in het Philips Stadion. Sponsor Energiedirect houdt op 17 augustus audities - met een jury - in het stadion om ‘De stem van PSV’ te vinden.

Iedereen mag zich aanmelden voor de auditie. ,,Of je nou 6 of 60 jaar bent. Als je het clublied maar kent”, zegt Inge Meilink van Energiedirect. 

Er is een ‘Voice-achtige jury’, die bepaalt welke tien beste zangers en zangeressen uiteindelijk naar de finale gaan. Daaruit wordt een winnaar gekozen, die de hoofdrol krijgt in de commercial. ,,Die is te zien op Fox Sports en op de schermen in het stadion.” Vanaf 22 september wordt de commercial uitgezonden.

Wat er precies in de commercial te zien is en waar die over gaat, houdt de Meilink nog geheim. ,,Ik kan al wel zeggen dat die natuurlijk te maken heeft met het clublied en met het stadion.” 

Vanaf vrijdagochtend kan iedereen die wil meedoen zich hier aanmelden. De inschrijving sluit 15 augustus.

Geen hoofdsponsor meer

,,Wij staan nog steeds helemaal achter de club”, aldus de woordvoerder. PSV speelde in mei voor het laatst in het shirt waar de toenmalige hoofdsponsor Energiedirect voorop gedrukt stond, waarna het rugsponsor werd. Het bedrijf heeft drie jaar op de borst van het shirt van PSV gestaan. 

In samenwerking met indebuurt Eindhoven