'Agressief' vormgegeven auto Max Verstappen trekt meteen de aandacht van Lewis Hamilton
Aan het begin van de eerste testdag in Barcelona was het meteen het design van de auto van Max Verstappen dat een hoop aandacht opeiste. Zijn RB18 verschilt op heel wat vlakken met de wagens van zijn concurrenten.
Oracle Red Bull Racing, zoals de renstal vanaf dit seizoen heet na het sluiten van een lucratieve sponsordeal, gaf bij de presentatie van zijn nieuwe auto twee weken geleden nog bar weinig prijs. Veel ogen waren in de Spaanse ochtend dan ook gericht op de garage van de Nederlandse wereldkampioen. En inderdaad: toen Max Verstappen vanochtend als vijfde de pitstraat uitrolde in een zonnig maar koel Barcelona, waren er meteen een aantal dingen flink anders dan bij de lancering.
Wat bij experts meteen in het oog sprong was de ‘agressieve’ vormgeving van de steil aflopende sidepods - het gedeelte van de auto waar de radiatoren van de koeling zich bevinden. Verder hanteert Red Bull deze test een ander soort voorwielophanging dan concurrenten als Mercedes en Ferrari, en heeft de RB18 een erg lage neus.
Liveblog testdagen Barcelona
Deze site houdt de komende dagen het wel en weer van Max Verstappen in Barcelona via liveblogs in de gaten via verslaggever Arjan Schouten. Check hier het liveblog van vandaag.
De veranderingen waren zelfs zo opvallend dat Lewis Hamilton vroeg in de ochtend al even kwam postvatten bij de garage. Of deze specificaties de gewenste resultaten opleveren is nog maar afwachten en voordat het seizoen over een maand écht van start gaat in Bahrein zal Verstappen nog een update ontvangen, maar zeker is dat er een compleet andere Red Bull staat dan bij de lancering.
Ook via Facebook op de hoogte blijven van al ons Formule 1-nieuws? Volg ons hier!
Wereldkampioen Verstappen opent namens de Oostenrijkse renstal de eerste testweek. Morgen is het de beurt aan teamgenoot Sergio Pérez en vrijdag nemen beide coureurs één dagdeel voor hun rekening. Aan de auto’s is deze winter flink gesleuteld vanwege nieuwe technische richtlijnen, die het makkelijker moeten maken om elkaar op de baan te kunnen volgen en inhalen nog beter mogelijk te maken.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Inbraken gebeuren in allerlei soorten woningen en buurten: zo laat je je huis veilig achter
-
PREMIUMWaarvan Akte
Met kneepjes passen we zijn testament aan, drie dagen later krijg ik bericht van zijn overlijden
Wat als een cliënt nog helder van geest is, maar niet kan praten? Deze notaris lost het op met kneepjes in de hand. Een kneepje is 'ja’, twee kneepjes ‘nee’. Elke week tekent journalist Johan Nebbeling waargebeurde voorvallen uit de notarispraktijk op in deze rubriek. -
PREMIUM
Huilen: teken van zwakte of genetisch bepaald? ‘Traankanaal zit lager bij mannen’
Huilen, janken, wenen, snikken en snotteren. Niks fijner dan ongecontroleerd de tranen laten stromen. Maar wat is nu de precieze functie van al die tranen? En waarom huilt de ene persoon al bij een tv-commercial en kan de ander geen traan laten op een begrafenis? Hoogleraar Ad Vingerhoets: ,,Het hormoon testosteron maakt het moeilijker om te huilen.’’ -
Podcast Formule 1 | ‘Die kwalificatie van Verstappen in Monaco gaat de geschiedenisboeken in’
De Grand Prix van Monaco is eigenlijk op zaterdag. De kwalificatie bepaalt de race op zondag. Voor het examen op zaterdag slaagde Max Verstappen met vlag en wimpel. Zijn laatste push leverde hem een pole position op en de volgende dag de zege. Over het weekend in Monaco praat presentator Etienne Verhoeff na met de Formule 1-watcher Marijn Abbenhuijs in een nieuwe Pitstop. -
‘Jumbo zelf grote verliezer bij einde sponsordeal; Max heeft bedrijven voor het uitzoeken’
Het einde van de sponsordeal tussen Jumbo en raceheld Max Verstappen zorgt voor gefronste wenkbrauwen bij sportmarketeers. Volgens sommigen is het supermarktbedrijf zelf de grootste verliezer. ‘Ze laten kansen lopen.’Veghel
-
De F1-testdagen: nieuwe auto’s, verstoppertje en sowieso één middag regen, desnoods kunstmatig
-
-
-
Honda blijft behouden voor Formule 1 en gaat motor Aston Martin leveren
Honda blijft behouden voor de Formule 1. De Japanse fabrikant, die in het verleden de motor van Max Verstappen bij Red Bull leverde, gaat vanaf 2026 de krachtbron van Formule 1-team Aston Martin verzorgen. -
Mick Schumacher test volgende week voor het eerst in Mercedes
Mick Schumacher mag volgende week woensdag voor het eerst in de Formule 1-auto van Mercedes rijden. De 24-jarige Duitser gaat op het circuit van Barcelona banden testen voor fabrikant Pirelli. Schumacher, de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michael, is sinds dit seizoen reserverijder bij Mercedes en heeft tot nu toe vooral in de simulator mogen testen.