Dit is waarom Hamilton zelden in de simulator zit: ‘Ik doe misschien twintig rondjes’
Formule 1Mercedes-coureur Lewis Hamilton maakt amper gebruik van de simulator en vindt de wandelende verkenning van de circuits tijdverspilling. Dat bekent de zevenvoudig wereldkampioen op Sky Sports.
Hamilton, die het jaar is begonnen met drie zeges in de eerste vier races en afgelopen zondag in de Grote Prijs van Spanje voor de honderdste keer van poleposition startte, zit zelden in de simulator om virtueel over de Formule 1-circuits te rijden en zo de finesses van de baan te bestuderen. ,,Ik doe misschien twintig rondjes in een jaar. Ik heb er geen belangstelling voor”, aldus de 36-jarige Hamilton.
Ook de verkenning van het circuit, die veel coureurs wandelend doen samen met de technici uit hun teams op de dag voorafgaande aan de trainingen, slaat Hamilton steevast over. ,,Toen ik jonger was, deed ik dat nog wel, maar ik heb ontdekt dan het een zinloze bezigheid is. Het is toch heel anders als je op volle snelheid over de baan rijdt. Dus die energie spaar ik liever.”
Bekijk hieronder al onze video’s over de Formule 1:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Verstappen baalt, Hamilton dolbij: 'wing men' Pérez en Bottas langs de meetlat
Max Verstappen had in Spanje niets aan zijn teamgenoot Sergio Pérez. Valtteri Bottas was daarentegen de perfecte secondant van Lewis Hamilton. Een tussenrapport van de tweede mannen van Red Bull en Mercedes, aan de hand van drie criteria. -
Met video's
Max Verstappen de grote winnaar in Franse hitte: ‘Auto competitiever dan in Oostenrijk’
Max Verstappen deelde met alweer zijn zevende overwinning van het seizoen een ferme dreun uit aan Charles Leclerc, die in Frankrijk crashte terwijl hij aan de leiding ging. ,,Het zag er goed uit. Ik denk dat we in de race competitiever waren dan in Oostenrijk.” -
Inhaalrace wacht
Max Verstappen na problemen in kwalificatie: ‘Denk dat ik voor pole had kunnen gaan’
Door een gebrek aan vermogen in het beslissende kwalificatiegedeelte, is Max Verstappen vanaf P10 morgen veroordeeld tot een inhaalrace om niet te veel WK-punten te laten liggen. Op een baan die zich daar normaal gesproken niet heel goed voor leent. ,,Ik denk dat ik voor pole position had kunnen gaan.” -
Tachtig procent van de Europese automobilisten kent dit waarschuwingssymbool niet
Waarschuwingssymbolen in de auto die aangeven dat er iets mis is, kunnen in de loop van de tijd veranderen, vooral wanneer de techniek aan boord verandert. De opkomst van hybrides en elektrische auto's kan voor een hoop verwarring zorgen. -
met video
Charles Leclerc begrijpt niets van tactiek Ferrari: ‘We moeten het echt beter gaan doen’
Charles Leclerc begrijpt niets van de tactiek van zijn renstal Ferrari in de Grote Prijs van Hongarije. De Monegask, tweede in het WK-klassement, kreeg bij zijn pitstop na bijna veertig rondes de harde banden onder zijn Ferrari. ,,Ik dacht dat ik over de radio had gezegd dat medium de juiste keuze zou zijn.”
-
PREMIUM
Altijd maar reizen voor je werk, is dat nou wel zo leuk? ‘Moest wel eens een verjaardag van mijn kind missen’
Elke dag na je werk naar huis, dat is niet voor iedereen de realiteit. Deze drie Nederlanders waren soms vaker onderweg dan thuis. Hoe is het om veel te reizen voor je baan en hoe gaat het thuisfront daarmee om? -
PREMIUMSamenvatting en podcast
Lewis Hamilton: ‘Ik heb veel geleerd over Max Verstappen’
Max Verstappen zet Lewis Hamilton dit jaar bij elke grand prix vol onder druk; de wereldkampioen moet vechten voor elke centimeter. Maar de conclusie na vier races: hij kraakt (nog) niet. -
Zo deel je zo min mogelijk persoonlijke data met Facebook
Steeds meer mensen maken zich zorgen over wat Facebook met hun persoonlijke data doet. Met onderstaande tips hou je zoveel mogelijk informatie privé.