Max Verstappen crasht in virtuele 24 uur van Le Mans
VIDEOVoor het tweede jaar op rij is de virtuele 24 uur van Le Mans voor Max Verstappen uitgedraaid op een teleurstelling. In leidende positie verloor de Nederlander de macht over zijn auto, die daaraan te veel schade overhield om nog door te rijden.
Verstappen was de race in de simulator nog wel zo goed begonnen voor zijn Team Redline, verder bestaand uit de Nederlandse e-sporter Atze Kerkhof, IndyCar-rijder Felix Rosenqvist en Maximilian Becke. Mede door een goede eerste stint van de F1-kampioen lag zijn auto op kop in de LMP-klasse, maar toen de avond viel over het virtuele Circuit de de la Sarthe ging het mis. In de Ford Chicane verloor Verstappen even de controle en zijn auto raakte de muur. Einde race voor Team Redline.
Zo eindigde de virtuele 24 uur van Le Mans voor Verstappen, net als vorig jaar, nog voordat de race ook maar halverwege was. Toen verpestte een ‘glitch’ (hapering) in het systeem het feestje voor de Nederlander en zijn team. Het leidde toen tot een woede-uitbarsting bij Verstappen, die destijds ook aan de leiding ging. Team Redline startte de race vanaf P2, maar nam al gauw de leiding over. Op het moment van de crash lag Verstappen een minuut voor op de eerste achtervolger.
De virtuele 24 van Le Mans is de grote finale van de Le Mans Virtual Series. Die reeks wedstrijden is in september afgetrapt en sindsdien zijn er vier races afgewerkt op de circuits van Monza, Spa-Francorchamps, het Amerikaanse Sebring en de Nürburgring. Team Redline, waarvoor Verstappen alleen tijdens de laatste race plaatsnam in de simulator, stond bij het ingaan van de laatste race een half puntje achter de koppositie in het klassement.
Naast Verstappen begonnen ook coureurs als Juan Pablo Montoya, Beitske Visser, Romain Grosjean, Bent Viscaal en Jarno Opmeer aan de 24-uursrace. Morgenmiddag om 14.00 uur kennen we de winnaars.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Charles Leclerc ziet Max Verstappen gat dichten: ‘We moeten hard doorwerken’
Ferrari moet snel wat bedenken om de opmars van Red Bull te stuiten in de Formule. “Zij hebben nu al twee races de overhand, dus wij moeten het voordeel zo snel mogelijk terugpakken”, zei Charles Leclerc na de Grote Prijs van Miami. -
De zin en onzin van een digitaal notitieblok
Ze duiken steeds vaker op, digitale notitieblokken: tablets puur om aantekeningen op te maken. Waarom kan dit handiger zijn dan pen en papier? -
VRAAG & ANTWOORD
‘Mag je autorijden met een koptelefoon op?’
‘Ik zie steeds meer mensen met een koptelefoon op achter het stuur van hun auto zitten’, schrijft lezer Hendrik de Groot in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Ik heb het idee dat deze mensen de geluiden van buitenaf missen en daardoor niet goed kunnen reageren bij noodsituaties. Is dit niet verboden?’ -
PREMIUM
Ferrari valt uitgavenpatroon Red Bull aan: ‘Wij hebben de centen niet om elke race met iets nieuws te komen’
Met veel upgrades hoopt Ferrari de opmars van Max Verstappen in Barcelona te stuiten. De continue verbetering bij Red Bull zorgt voor twijfels. ,,Ze kunnen niet in dit tempo door blijven gaan.” -
Charles Leclerc heeft pole én snelheid, maar Max Verstappen weet dat er veel meer nodig is in de Spaanse hitte
Zes jaar na zijn eerste Formule 1-zege in Catalonië start Max Verstappen vanmiddag voor het eerst als wereldkampioen aan de bloedhete GP van Spanje. Zijn pittige klus: de rappere Ferrari van Charles Leclerc bijhalen. ,,Het managen van de banden gaat extreem belangrijk zijn.”
-
met video
‘MVP’ Verstappen: ‘Dit was een heel fijne comeback’
Amerikaanser dan Amerikaans vierde Max Verstappen zijn zege, op het podium in Miami, dolgelukkig met zijn zege. ,,Met de aanloop die ik hier had, had het ook zomaar anders af kunnen lopen.” -
Schrijft Max Verstappen dit weekend ook de (virtuele) 24 uur van Le Mans op zijn naam?
Met nog ruim 14 uur op de klok, maakte een ‘glitch’ (hapering) in het spel vorig jaar een einde aan de winstkansen van Max Verstappen in de virtuele 24 uur van Le Mans. ,,De auto is helemaal naar de kut", stak de immer fanatieke Nederlander zijn frustratie niet onder stoelen of banken. Dit weekend gaat de wereldkampioen Formule 1 voor revanche op het virtuele Franse asfalt. -
PREMIUM
De rentes gaan weer omhoog, wat betekent dat voor ons spaargeld?
De tijd van negatieve rentes lijkt voorbij. Wereldwijd moet weer betaald worden voor geleend geld. Wie profiteert daarvan en wie betaalt de rekening? Vier vragen over de stijgende rente.