De Hofdael-foyer waar geflexwerkt kan worden en huisgemaakte cake op het menu staat.
Volledig scherm
De Hofdael-foyer waar geflexwerkt kan worden en huisgemaakte cake op het menu staat. © Centrum Hofdael

Flexwerken in Hofdaelfoyer en maandelijks open podium in grote zaal

GELDROP - Een sociaal-cultureel centrum opstarten in coronatijd. In het Geldropse Hofdael doen ze dat onder meer met een maandelijks open podium, huisgemaakte cake en flex-werkplekken. 

  1. Raad Geldrop-Mierlo: mantelzorger wel of niet registreren?

    Raad Gel­drop-Mier­lo: mantelzor­ger wel of niet registre­ren?

    GELDROP-MIERLO - In de raad van Geldrop-Mierlo ontstond vorige week een discussie of de gemeente moet stimuleren dat mantelzorgers zich laten registreren. De PvdA en CDA vinden dat ze mantelzorgers beter kunnen ondersteunen als ze in beeld zijn. Raadslid Henk Dielis van DGG (Democratische Groepering Geldrop) wil liever een vraagbaak, een telefoonnummer waar mantelzorgers met praktische vragen terechtkunnen, en een onderzoek naar de mogelijkheden van mantelzorg op afstand.
  2. Geldrop-Mierlo heeft een poetsprobleem

    Gel­drop-Mier­lo heeft een poetspro­bleem

    GELDROP-MIERLO - Vijftig gezinnen in Geldrop-Mierlo zitten op poetshulp te wachten. Dat is een wachtlijst die aanzienlijk langer is dan bij omliggende gemeentes. De belangrijkste oorzaak is dat de gemeente het samenwerkingsverband met ZorgGeldrop heeft beëindigd. Daarmee kwamen 72 gezinnen in de problemen. Een van de andere acht zorginstellingen waarmee de gemeente een overeenkomst heeft, vangt 22 gezinnen op, zodat er nog 50 gezinnen kampen met huishoudelijke klussen die blijven liggen.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.