Volledig scherm
PREMIUM
De A67 bij Geldrop richting Eindhoven. © -

Gemeenten: Maak A67 deels vierbaans bij Geldrop

GELDROP - Verbreding van de A67 tussen Eindhoven en Venlo naar twee keer drie stroken is een prima plan. Maar vooral een oplossing voor de flessenhals bij Geldrop is cruciaal. En dat zou twee keer vierbaans betekenen.

Een boodschap van die strekking hebben alle gemeenten die grenzen aan de A67 tussen Eindhoven en Venlo en de waterschappen laten horen aan de programmaraad A67. Mede op basis van een advies van deze raad neemt de minister op 21 november een besluit over hoe de problemen op de A67 worden aangepakt. In de programmaraad zitten vertegenwoordigers van de gemeenten Eindhoven, het regionale overlegorgaan MRE, het ministerie, de Technische Universiteit Eindhoven, Brainport en het (regionale) bedrijfsleven.

  1. ‘Als hier chemiebuizen komen, zijn wij weg’
    PREMIUM

    ‘Als hier chemiebui­zen komen, zijn wij weg’

    HELMOND - Hij weet niet wat hij leest, eind 2016, in de Staatscourant. Buisleidingen voor gevaarlijke stoffen? Pal langs zijn huis en op ongeveer een meter diepte in zijn tuin, waar dan alleen nog gras mag groeien? Hoezó? Waarom weet hij hier niks van? Als Frank Beekhuis van de verbazing is bekomen, volgt de verontwaardiging. De 55-jarige Helmonder woont met zijn gezin net een paar maanden aan de Kaldersedijk, aan de rand van Brandevoort, dichtbij het Eindhovens Kanaal. Een prachtige, rustige plek. Beekhuis besluit zich vast te bijten in de zaak. Hij wordt kartrekker van de werkgroep Buizen Brandevoort.