Marianne van Dooren (midden) helpt de kinderen bij hobbyclub Braakhuizen Noord met zagen.
Volledig scherm
Marianne van Dooren (midden) helpt de kinderen bij hobbyclub Braakhuizen Noord met zagen. © Sem Wijnhoven/DCI Media

Het geheim van 60 jaar hobbyclub Braakhuizen Noord in Geldrop

GELDROP - De voorbeelden van werkstukken die in de loop van 60 jaar zijn gemaakt staan op planken in het gebouw van hobbyclub Braakhuizen Noord in Geldrop. De 17 vrijwilligers die de kinderen begeleiden, doen dat vaak al sinds hun tienerjaren. Nog steeds zijn ze enthousiast en zoeken naar uitdagende onderwerpen om tijdens de hobbyavonden te realiseren. 

  1. Geldrop-Mierlo heeft een poetsprobleem

    Gel­drop-Mier­lo heeft een poetspro­bleem

    GELDROP-MIERLO - Vijftig gezinnen in Geldrop-Mierlo zitten op poetshulp te wachten. Dat is een wachtlijst die aanzienlijk langer is dan bij omliggende gemeentes. De belangrijkste oorzaak is dat de gemeente het samenwerkingsverband met ZorgGeldrop heeft beëindigd. Daarmee kwamen 72 gezinnen in de problemen. Een van de andere acht zorginstellingen waarmee de gemeente een overeenkomst heeft, vangt 22 gezinnen op, zodat er nog 50 gezinnen kampen met huishoudelijke klussen die blijven liggen.
  2. Ook na zeventig jaar zijn Willy en René een unieke én heel verschillende tweeling: ‘Wat moet ik met die ouwe op de foto?’
    PREMIUM
    Video

    Ook na zeventig jaar zijn Willy en René een unieke én heel verschil­len­de tweeling: ‘Wat moet ik met die ouwe op de foto?’

    Het had een groot feest moeten worden, maar ja: coronamaatregelen én PSV speelt vanavond. Dus vieren Willy en René van de Kerkhof hun 70ste verjaardag in het Philips Stadion. Waar anders? Een interview met de meest benaderbare voetbaltweeling van het land, die zoveel op elkaar lijken maar ook o zo verschillend zijn. ,,Ik zie die jochies weleens denken: wat moet ik met die ouwe op de foto?”
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.