Volledig scherm
Nieuwe sfeerverlichting in de maak voor het centrum van Mierlo Smid Jos Verbruggen, Joan Bekx voorzitter Stichting Centrum Lintenmanagement en Robin Boom marketeer Village Marketing (vlnr). © FotoMeulenhof/Jean Pierre Reijnen

Mierloos centrum kan gaan pronken met nieuwe kers(t)verlichting

MIERLO - Mierlo krijgt nieuwe sfeerverlichting in het centrum. De verlichting is in de vorm van een kers en het logo van Stichting Villagemarketing.

,,Op het sfeervolle Molenplein staat de Standerdmolen te pronken en we genieten inmiddels al een tijdje van een gloednieuw centrum”, zegt marketeer Robin Boom, namens Stichting Villagemarketing. ,,Een mooie aanvulling op de kracht en schoonheid van alles wat Mierlo te bieden heeft, is sfeervolle verlichting.”

De oude armaturen voldeden niet meer, en pasten na de herinrichting niet meer aan de nieuwe lantaarnpalen in het centrum, vertelt Joan Bekx, bestuursvoorzitter Centrum en Lintenmanagement. ,,Onze wens was om nieuwe verlichting te plaatsen. Ook omdat we al een stuk sfeer en beleving op hebben moeten geven. De plek op de Dommeldalvallei, waar vroeger de kerstboom kwam te staan, is in gebruik genomen als parkeerplek.”

Het centrummanagement zocht de samenwerking op met de gemeente, in de persoon van wethouder Hans van de Laar, en de Stichting Villagemarketing. Boom: ,,Wij waren net als de gemeente meteen enthousiast. We willen ons graag inzetten om initiatieven in Geldrop-Mierlo te ondersteunen én om nieuwe initiatieven mogelijk te maken. Wij vinden het belangrijk dat de sfeer, uitstraling en beleving naar de buitenwereld en de regio goed is. Het gevoel mag zijn: Geldrop-Mierlo, daar woon ik en daar ben ik trots op!”

27 kersen

De eerste armaturen zijn in productie en de bedoeling is dat half december de nieuwe verlichting in de straten in en rond het centrum van Mierlo hangt. De nieuwe verlichting, in uitvoering van warm wit licht, bestaat uit 27 kersen en tien armaturen in de vorm van het logo van Villagemarketing.

Joan Bekx: ,,De Mierlose kers hoort bij de Mierlose identiteit en het logo van Villagemarketing is tweeledig. Enerzijds heeft de stichting ons geholpen om dit te kunnen realiseren. Anderzijds willen we Villagemarketing meer zichtbaar laten zijn in de Mierlose kern, als verbindende factor in onze gemeente.”