Shutterstock
Volledig scherm
PREMIUM
© Shutterstock

De spelregels van sociale media: ‘Een foto delen na iemands overlijden vind ik echt vies’

Verdriet, woede en onmacht op internet delen, zoals na de moord op Peter R. de Vries, geldt daar een etiquette voor? En helpt het eigenlijk? ,,We willen begrepen worden, dat is een intrinsieke behoefte.’’

  1. Jaap moest zijn nek breken om erachter te komen wat het leven echt de moeite waard maakt

    Jaap moest zijn nek breken om erachter te komen wat het leven echt de moeite waard maakt

    Ontevredenheid. Dat was het gevoel dat Jaap Bressers (37) overspoelde toen hij als 21-jarige jongen met een gebroken nek door zee dreef en terugkeek op zijn jonge leven. Hij belandde in een rolstoel en besloot nu écht iets van zijn leven te gaan maken. Sindsdien inspireert hij anderen om uitdagingen om te zetten in positiviteit. Als spreker op het podium, en sinds coronatijd op LinkedIn, waar zijn positieve berichten heel het internet overgaan.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.