Volledig scherm
Een van de bewuste borden op de Europaweg. © FotoMeulenhof

Fijnfisjenie valt niet goed in Helmond

HELMOND - Een gemiste kans. Zo noemen de Keiebijters de carnavalsborden op de Europaweg en Kasteel-Traverse die zijn geplaatst door Helmond Marketing. 

Daarop staat  #Fijnfisjenie, een kreet die in het leven is geroepen door Omroep Brabant. Terwijl het Helmondse motto van dit jaar luidt: 'Wai zing’er ôk wir’...!

Herkenbare slogan

,,We hebben een algemeen bord gemaakt. Ook voor mensen uit het Peelgebied die door Helmond rijden", reageert Floor Notten van Helmond Marketing .  ,,Het is een feest voor iedereen. En dit is een herkenbare slogan. We hebben van Omroep Brabant toestemming gekregen om deze te gebruiken."

,,Bij stadsmarketing denk ik toch aan stadscarnaval", reageert Niki de Greef, woordvoerster van de Keiebijters. ,,En verwacht ik het stadsmotto. Niet de Brabantse leus."

Notten stelt dat iedereen de borden kan invullen. ,,Vorig jaar hebben de Keiebijters het zelf gedaan. Nu was er niemand. Daarom deden wij het."

Stapje extra

De Greef beaamt dat het daar niet van is gekomen. ,,Vorig jaar hebben we een stapje extra gedaan vanwege het jubileum. We overwegen het volgend jaar wel weer te doen.  Het is onze bedoeling om de kleuren van het stadscarnaval meer te laten leven. De Traverse kan daarvoor een uithangbord zijn."

ED gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Helmond