Volledig scherm
Analoge tv-kijkers van Ziggo krijgen een balk in beeld waarop ze gewezen worden op het einde van het analoge tv-signaal-tijdperk. En dat is niet fijn kijken, vinden sommige abonnees. © RV

Ziggo: banner in beeld beste manier om klant te bereiken

HELMOND -  ,,Het is misschien irritant, maar het is ook de beste manier om onze klanten te bereiken.’’ Analoge tv-kijkers in deze regio die een abonnement hebben bij Ziggo zullen nog tot 24 september op gezette tijden een balk in beeld krijgen die ze vertelt dat ze snel moeten overstappen op digitale tv. 

,,Ik snap dat het misschien de film verstoort, maar zo’n banner valt ook op. Wij willen dat onze klanten in beweging komen en niet zonder tv komen te zitten’’, aldus een woordvoerster van VodafoneZiggo. Ze reageert daarmee op klachten van analoge tv-kijkers. Die vinden het heel vervelend dat er steeds een balk in beeld komt die hen informeert over het uitschakelen van het analoge signaal per 24 september. Alle abonnees van de kabelexploitant kunnen vanaf dan alleen nog digitaal kijken. 

De woordvoerster legt uit dat de banner in beeld onderdeel is van de informatiecampagne. En dat het ook zo is afgestemd met de zenders. Ervaring in andere regio’s die eerder zijn overgegaan op volledig digitaal heeft het bedrijf volgens haar geleerd dat zo’n banner de beste manier is om klanten bereiken. Drie weken voordat het analoge signaal wordt uitgeschakeld gaat de banner aan. De eerste twintig minuten van het uur is de balk bovenin beeld constant te zien, vervolgens staat-ie veertig minuten uit. ,,Ik begrijp de frustratie, maar het is het meest effectieve informatiemiddel en we gaan ’m niet uitzetten.’’   

VodafoneZiggo is bezig regio voor regio het analoge signaal af te sluiten. Op 24 september is deze regio aan de beurt. Volgens de kabelexploitant is analoog tv-kijken niet meer van deze tijd en biedt de overstap naar volledig digitaal de kijkers veel voordelen, zoals beter beeld en extra zenders. 

In samenwerking met indebuurt Helmond