Volledig scherm
PREMIUM
Guido Waterman en Bert Engeltjes. © Henri van der Beek

Campinggast neemt geen genoegen meer met patatje mayo

Koken & etenDe kampeerder van nu haalt zijn neus op voor een simpele patat met mayo van de campingsnackbar. Die wil tijdens zijn verblijf uitgebreid kunnen dineren in een volwaardig restaurant. Luxe - zoals een razendsnelle internetverbinding om probleemloos Netflix te streamen - is vaak geen wens meer, maar een vereiste. 

,,Op ons vakantieadres willen we de luxe ervaren die we kennen van thuis’’, zegt leisure-expert Hans van Leeuwen. De hedendaagse toerist is snobistisch geworden. ,,Die wil overnachten in een comfortabele tent en ’s middags een uitmuntend glas witte wijn drinken op een zonovergoten terras.''

Vakantiegangers verlangen anno 2019 naar luxe. ,,Al is dat niet helemaal het juiste woord’’, vindt Andries Bruil van vakantieparkgigant DroomParken. ,,Wij spreken liever van maximaal comfort. Op vakantie willen we nergens naar om hoeven kijken en op onze wenken worden bediend.’’

  1. HAK voert als eerste voedselfabrikant Nutri-Score in: ‘waar wachten we nog op?’

    HAK voert als eerste voedselfa­bri­kant Nu­tri-Sco­re in: ‘waar wachten we nog op?’

    Als eerste in Nederland voert groentefabrikant HAK het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Of het nu een pot appelmoes, doperwtjes, kersen of rode kool is, de etiketten van de HAK-producten worden vanaf 1 september voorzien van het nieuwe logo dat aan de hand van kleuren en lettercodes aangeeft hoe gezond drinken of eten is. Timo Hoogeboom, algemeen directeur van HAK, legt uit waarom zijn bedrijf het voortouw neemt.