Volledig scherm

Zo, nu eerst een nieuwe slogan voor Bavaria: familie bindende factor in nieuwe campagne

LIESHOUT - Bavaria lanceert maandag een nieuwe internationale campagne. Na dertig jaar wordt de slogan 'Zo, nu eerst een Bavaria' verruild voor 'Welcome to the family'.

Daarmee wil 's werelds grootste onafhankelijke familiebrouwerij het relativerende gevoel vieren dat het samen drinken van een biertje oproept: wie je ook bent en waar je ook vandaan komt: je hoort erbij.

Bruggen bouwen
Bavaria wil bruggen bouwen in een onzekere en onvoorspelbare tijd. "Ja, noem het maatschappelijk relevant", stelt commerciële topman Peer Swinkels. "Universeel ligt de nadruk schijnbaar op tegenstellingen. Uitsluiten lijkt gangbaar te worden. Wij willen juist een biertje gebruiken om in te sluiten. Bier verbroedert en brengt mensen samen. Dat is waar Bavaria voor staat. Uiteindelijk zijn we allemaal één familie."

Nieuwe slogan
Met 'Zo, nu eerst...' heeft Bavaria vooral een moment willen vangen. Bijvoorbeeld: na het werk even tot jezelf komen met een biertje. 'Satisfaction after action', heet dat in internationale marketingtermen.

Met de nieuwe slogan wil de Lieshoutse brouwer dat ene moment verbreden, én dus iedereen welkom heten bij de familie. De nieuwe campagne van Bavaria start maandag in Nederland. Daarna volgt de uitrol in andere landen.

Lees meer in het ED van maandag of in de digitale krant.

Live Voetbal

home logo NAC BredaNAC
EINDE
0-2
PEC ZwolleZWO
away logo
home logo ExcelsiorEXC
EINDE
1-1
Sparta RotterdamSPA
away logo
home logo VVV-VenloVVV
EINDE
0-2
ADO Den HaagADO
away logo
home logo FC TwenteTWE
EINDE
3-0
Roda JC KerkradeRJC
away logo

poll

Eindhoven moet de afsluiting van de Vestdijk terugdraaien

Eindhoven moet de afsluiting van de Vestdijk terugdraaien

  • Eens (79%)
  • Oneens (21%)
3785 stemmen

poll

Eindhoven moet de afsluiting van de Vestdijk terugdraaien

Eindhoven moet de afsluiting van de Vestdijk terugdraaien

  • Eens (79%)
  • Oneens (21%)
3785 stemmen