Arjen Vos
Volledig scherm
PREMIUM
Arjen Vos © Fotopersburo van de Meulenhof bv

Beste lezer: Dat papieren krantje blijft iets magisch houden

ColumnWe houden hier nog steeds zeer  van ons papieren krantje, net als velen van u. Maar onze toekomst is digitaal en ons werk staat steeds meer in het teken van online denken en handelen. We leerden video’s en podcasts maken. En krijgen trainingen hoe we onze verhalen zo goed mogelijk aan onze lezers kunnen opdienen, met een goede, aantrekkelijke kop, pakkende eerste alinea, juiste foto et cetera. 

In de rubriek ‘Beste lezer’ gaan leidinggevende redacteuren in op ontwikkelingen bij het ED of in de journalistiek in het algemeen. Reacties via mail.

De afgelopen jaren hebben we al reuzenstappen gezet, maar het kan nog veel beter. Dat moet ook. Want hoezeer wij (en u) nog hechten aan die dagelijkse bundel bedrukt papier, het aantal print-abonnees neemt elk jaar verder af. Overigens blijft die papieren krant van levensbelang,  papieren abonnees zijn nog veruit in de meerderheid.  Maar het aantal digitale abonnees neemt relatief snel toe. Er is dan ook een groot aanbod aan verschillende digitale abonnementsvormen, variërend van de krant alle dagen digitaal via verschillende combinaties van print en digitaal tot het zogenaamde premium-abonnement, waarmee alle verhalen op de site en app kunnen worden gelezen.