Frans van Houten (l) en financieel topman Abhijit Bhattacharya van Philips dinsdag op weg naar de presentatie van de jaarcijfers.
Volledig scherm
PREMIUM
Frans van Houten (l) en financieel topman Abhijit Bhattacharya van Philips dinsdag op weg naar de presentatie van de jaarcijfers. © ANP

Een stofzuiger is Philips niet innovatief genoeg

AMSTERDAM/EINDHOVEN - Door de koffiezetters en rijstkokers de deuren uit te doen, wil Philips beter kunnen vechten met grote partijen zoals Google, die ook stappen zetten op medisch terrein.

Bij de Van Houtens thuis draait de rijstkoker overuren. Ineens ging het bij de presentatie van jaarresultaten over de favoriete huishoudelijke producten van de topman van Philips. Maar die trekt wel eigenhandig de stekker uit al die apparaten onder de vertrouwde Philips-paraplu. ,,Natuurlijk heb ik daar emoties bij. Ik ben ook een Philips-kindje. Maar wat goed was in het verleden is niet automatisch goed in de toekomst", aldus Frans van Houten.

Regionale Economie