De komst van Romário was een hoogtepunt in de periode dat Energiedirect.nl hoofdsponsor van PSV was.
Volledig scherm
PREMIUM
De komst van Romário was een hoogtepunt in de periode dat Energiedirect.nl hoofdsponsor van PSV was. © EPA

Hoe Energiedirect.nl uitgroeide tot een gewaardeerde en tevreden hoofdsponsor van PSV

Brainport Eindhoven is de nieuwe shirtsponsor van PSV, dat zaterdag aan een nieuw eredivisieseizoen begint. Wat leverden 102 eredivisieduels op de borst van PSV de vorige hoofdpartner van PSV nou op? 

De reacties waren niet onverdeeld positief, toen Energiedirect.nl in april 2016 het stokje van Philips overnam als shirtsponsor van PSV. Er was nogal wat weerstand bij een deel van de achterban, die een stuk van de clubidentiteit verloren zag gaan. Een enkeling toonde zich verguld met de kleine twintig miljoen euro die het bedrijf in de club stak, maar op sociale media sprak ook menigeen schande van de nieuwe coöperatie. Fanatieke supporters vonden het vloeken in kerk, de naam van het nog jonge en prijsvechtende energiebedrijf op het Eindhovense tricot.  

  1. PSV selecteert door en laat aantal jonge spelers na dit seizoen vertrekken

    PSV selecteert door en laat aantal jonge spelers na dit seizoen vertrekken

    PSV neemt na dit seizoen afscheid van meerdere jonge spelers die nu over een (aflopend) contract bij de club beschikken. De Eindhovense club heeft onder meer besloten om goalie Yanick van Osch (23) te laten gaan. Zijn contract loopt af en wordt niet verlengd. Ook Maxime Soulas, Steven Theunissen, Baggio Wallenburg, Amar Catic, Olivér Horváth en Robin Lauwers kunnen in principe uitkijken naar een nieuwe werkgever.

PSV