Volledig scherm
© PSV

Miljoenendeal PSV: dit zijn de nieuwe shirtsponsoren

Philips, ASML, Jumbo, VDL en de High Tech Campus zijn de nieuwe hoofdpartners van PSV. In een ‘rondje langs de velden’ met een PSV-bus werden alle sponsoren bekendgemaakt.

Tijdens de rondreis werden directeuren van de verschillende bedrijven opgehaald om per bus mee verder te reizen naar het Philips Stadion. Daar vindt om 14.00 uur een persconferentie plaats.

Brainport

De bedrijven zullen onder de vlag van ‘Brainport Eindhoven’ de nieuwe belangrijkste commerciële partner van de club worden en onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven de komende jaren op de voorkant van het shirt verschijnen.  De sponsoring levert meerdere miljoenen per jaar op, waarbij de bedragen partieel door de bedrijven betaald worden. ,,Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio”, aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV.  

Energiedirect.nl

Huidig hoofdsponsor Energiedirect.nl volgde Philips in 2016 op en stopt aan het einde van dit seizoen als hoofdgeldschieter. Wel wordt het energiebedrijf nog minimaal twee jaar een grote sponsor en staat de naam op de achterkant van het PSV-shirt.

  1. Steven Bergwijn serieus in beeld bij Sevilla, dat nog wel over de brug moet komen

    Steven Bergwijn serieus in beeld bij Sevilla, dat nog wel over de brug moet komen

    Aan het rijtje clubs dat zich graag wil versterken met Steven Bergwijn kan opnieuw een grote naam worden toegevoegd. Sevilla FC heeft serieuze interesse in de 21-jarige aanvaller van PSV, die momenteel met zijn club in voorbereiding is op het treffen met FC Basel. Zaakwaarnemer Fulco van Kooperen wil de interesse niet bevestigen en praat niet over transfers totdat een deal is afgerond. Dat deed hij ook niet toen de door hem begeleide Joshua Brenet bij PSV werd verkocht.

PSV