Volledig scherm
Frans Janssen, commercieel directeur van PSV. © Ton van de Meulenhof

PSV gaat via nieuwe samenwerking in zee met ‘boerenpartner’

PSV slaat de handen ineen met een aantal ‘boerenbedrijven’. De club heeft een zogeheten business-room verhuurd aan een gezamenlijk verbond van acht ondernemingen uit de agri- en foodsector. Zij gaan via de club bijvoorbeeld proberen om de dialoog aan te gaan met de buitenwereld. Daarnaast worden via de sponsornaam ‘Agrifans’ activiteiten georganiseerd via en met PSV. 

,,Onlangs heb ik een speech gehouden over de Brainport-sponsoring bij het Brabants Familiebedrijven Genootschap”, vertelt commercieel directeur Frans Janssen. ,,Een man stond op en zei dat het mooi is dat wij nu veel voor de hightech-sector doen. In de agrarische sector is ook behoefte aan meer verbinding met de buitenwereld, gaf hij aan.”

Van het een kwam het ander. Via directeur Huub Fransen van mengvoederbedrijf Fransen Gerrits, de man die opstond tijdens de speech van Janssen, ontstond de huidige samenwerking. Janssen: ,,Hij vond dat de reputatie van de agrarische sector niet altijd goed genoeg is en dat het soms moeilijk is om met de bevolking in gesprek te komen. Daarnaast zijn er niet zoveel marketeers in de agrarische wereld. Zo kwam er een hulpvraag richting PSV en hebben we bijvoorbeeld bij onze supporters getoetst hoe zij aankeken tegen de sector. Duizenden mensen hebben gereageerd en dat verraste ons enorm.” De uitkomst? ,,Onze achterban kijkt overwegend positief aan tegen de bedrijven”, zo vertelt Janssen. 

PSV gaat dus faciliteren dat de agrarische wereld in gesprek kan komen met de supporters van PSV. ,,Donderdag tekenen we een contract en daarbij worden acht van onze fans uitgenodigd, die in gesprek gaan met acht boeren. Dat doen we de komende maanden verschillende keren. Het past heel goed bij de rol die PSV wil spelen, zonder zelf een politiek standpunt in te nemen. Daar blijven we van weg. Het gaat er hier om dat mensen met elkaar de dialoog kunnen aangaan en in de business-ruimte kunnen de bedrijven natuurlijk ook zelf gasten uitnodigen.”

PSV