Volledig scherm
Technisch manager John de Jong, de Franse PSV-nieuweling Olivier Boscagli en ‘mister PSV’ Willy van der Kuijlen bij de presentatie van Boscagli. © BSR Agency

PSV merkt run op nieuw Brainport-shirt

De introductie van het nieuwe thuisshirt is PSV niet slecht bevallen. Volgens de club zijn in juli in totaal 8.000 shirts verkocht tegenover 5.000 in juli 2018. Veel supporters willen weer ‘in het nieuw’ zitten nu er Metropoolregio Brainport Eindhoven op het shirt staat en hebben daarom de knip getrokken. 

Dat deze shirtsponsor op het shirt van PSV staat, is mogelijk gemaakt door de bijdragen van vijf topondernemingen in Zuidoost-Nederland: VDL, ASML, Philips, High Tech Campus en Jumbo. 

In totaal verkocht PSV de afgelopen jaren ongeveer 20.000 thuisshirts per jaar en dat aantal zal dit seizoen waarschijnlijk hoger worden. Ook andere kledingstukken waren de afgelopen maand in trek. In totaal steeg de omzet van de ‘PSV Fanstore’ in juli met 42 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, zo laat de club weten. De cijfers hebben positieve gevolgen voor de post ‘merchandising’ in de omzetgegevens van PSV. 

De club zette tijdens de jaarlijkse open dag in juli vol in op toegankelijkheid en bood bijvoorbeeld 1.200 mensen een rondleiding aan door het Philips Stadion. Mogelijk heeft ook dat bijgedragen aan de succesvolle verkopen. 

PSV

Poll

De positie van Mark van Bommel wordt onhoudbaar als de crisis bij PSV blijft voortduren

De positie van Mark van Bommel wordt onhoudbaar als de crisis bij PSV blijft voortduren

  • Eens (77%)
  • Oneens (23%)
9368 stemmen