Volledig scherm
Het 'afscheidsshirt', waarmee huidig hoofdsponsor Energiedirect.nl wordt uitgeluid door PSV. © PSV

PSV neemt thuis tegen Heracles in speciaal shirt ‘afscheid’ van hoofdsponsor Energiedirect

PSV speelt het laatste duel van het seizoen in een speciaal shirt. De club zwaait op die manier huidig hoofdsponsor energiedirect.nl uit. De onderneming is vanaf komend seizoen twee jaar op de rug van het PSV-shirt te zien. PSV speelt volgende week woensdag thuis tegen Heracles eenmalig in het tenue. 

Het shirt is ook te koop voor supporters en was woensdag online al snel tijdelijk uitverkocht. Energiedirect.nl heeft drie jaar op het shirt van PSV gestaan. Dat was in de beginfase geen al te dankbare zaak, omdat veel supporters er moeite mee hadden dat Philips van de borst verdween. 

De opvolger van het elektronicaconcern wist via een aantal originele sponsoracties het sentiment te keren en veel supporters konden de nieuwe hoofdsponsor alsnog waarderen. Energiedirect.nl legde de afgelopen drie jaar zo'n 18 miljoen euro in bij PSV en verhoogde de eigen naamsbekendheid fors. 

Vanaf komend seizoen staat de naam ‘Metropoolregio Brainport Eindhoven’ op het shirt van PSV. Daarin participeren nu vijf ‘premium partners’: Jumbo, ASML, VDL, High Tech Campus en Philips. Nieuwe partners kunnen aanhaken, waardoor PSV verwacht dat deze sponsordeal uiteindelijk meer gaat opleveren dan de vorige. 

PSV