Commercieel directeur Frans Janssen van PSV en algemeen directeur Maarten Franken van GoodHabitz in 2018 onder de logo's van GoodHabitz en PSV.
Volledig scherm
Commercieel directeur Frans Janssen van PSV en algemeen directeur Maarten Franken van GoodHabitz in 2018 onder de logo's van GoodHabitz en PSV. © Rik Elfrink

PSV-partner GoodHabitz biedt via site van PSV tijdelijk online-cursussen aan

Aanbieder van online-trainingen GoodHabitz komt vanwege de huidige corona-crisis vanaf vandaag met een bijzondere actie. Via de site van PSV kunnen geïnteresseerden de komende maand kosteloos cursussen volgen bij de Eindhovense onderneming, een belangrijke partner van de club. Vorig jaar stond GoodHabitz nog op de rug van het PSV-shirt en het bedrijf wilde ook daarna de relatie met de club handhaven. 

Veel mensen werken momenteel noodgedwongen thuis en een aantal werknemers kan tijdelijks zelfs niks betekenen voor de baas. GoodHabitz wil daar eenmalig op inspringen en particulieren de mogelijkheid bieden om via een speciaal PSV-platform een beroep te doen op de portefeuille met online-trainingen. ,,Onze dienstverlening richt zich altijd op bedrijven, maar juist in deze periode wilden we betrokkenheid tonen”, zegt directeur Milan Hofmans. ,,Soms doen we dat met ons aanbod van trainingen, maar nu via deze actie. Meer dan honderdvijftig trainingen zijn toegankelijk voor PSV-supporters of andere geïnteresseerden.”

Vreemde taal

Wie bijvoorbeeld een vreemde taal als Spaans, Frans of Duits beter onder de knie wil krijgen of bepaalde vaardigheden wil ontwikkelen, kan nu aan de bak. Hofmans denkt niet dat de huidige groep betalende klanten van GoodHabitz van het aanbod schrikt. ,,Het is een eenmalig iets voor deze periode en bovendien gericht op individuen, terwijl we normaal alleen voor ondernemingen actief zijn en abonnementen met hen afsluiten.”

Commercieel directeur Frans Janssen van PSV is zeer te spreken over het initiatief van de PSV-partner. ,,Het voetbal ligt op dit moment stil en dat is uiteraard heel begrijpelijk, kijkend naar wat er in de wereld gebeurt. Desondanks willen we nu bij PSV onze maatschappelijke rol blijven spelen. Samen met onze Brainport-partners hebben we de afgelopen periode volop gebrainstormd en daar is een aantal ideeën uit voortgekomen, die nu via het nieuwe platform op onze website tot leven komen. Ook in een crisissituatie kunnen we bevestigen dat we meer dan een voetbalclub zijn en een bijdrage leveren aan de samenleving.” PSV plaatste op de eigen site bijvoorbeeld een oproep vanuit de zorg, die ieder deskundig en beschikbaar handje kan gebruiken. Een sponsor van de club (PHC) bezorgde in samenwerking met de club apparatuur bij ouderen, zodat ze met hun omgeving in contact kunnen blijven. Daarnaast steunt een aantal supporters van PSV via een actie Voedselbank Eindhoven. ,,Het is crisis, we moeten elkaar helpen”, vindt Jansen.  

PSV probeert tijdens de huidige periode onder het motto ‘Blijf thuis, Blijf Betrokken, Blijf fit’ een band te houden met de achterban. Dat gebeurt via de website psv.nl/westandtogether, waarop spelers ook filmpjes met lichamelijke oefeningen posten. Daarnaast kunnen mensen bijvoorbeeld een ansichtkaart versturen naar iemand die steun kan gebruiken, zoals ouderen die mogelijk eenzaam zijn. 

PSV