PSV-supporters slaan hun slag bij de PSV-fandag en krijgen krabbels, foto's en knuffels

VIDEODuizenden supporters bezochten woensdagmiddag in en rondom het Philips Stadion de jaarlijkse fandag van PSV. Ze gingen op jacht naar handtekeningen, foto's met spelers en knuffels van Phoxy of een speler en boekten in de meeste gevallen succes.  Ook maakten veel mensen een stadiontour en kregen ze een deel te zien van wat zich achter de schermen bij de club afspeelt. 

Hoogtepunt voor velen en met name de jonge supporters was het handtekeningenmoment met de spelers, waarbij PSV dit keer voor een andere opzet koos. De spelers waren in meerdere groepen opgedeeld en namen plaats achter een speciaal ingerichte desk, waardoor zoveel mogelijk mensen kans maakten op een handtekening of foto. Een van de (vrouwelijke) supporters greep een andere kans en wilde en kreeg een knuffel van Ibrahim Afellay, die gewillig meewerkte. De jonge fans wilden ook massaal met mascotte Phoxy op de foto. 

Het was veelzeggend voor de sfeer tijdens de middag, waar minder werd geklaagd dan bij eerdere edities met lange wachtrijen voor de handtekeningensessies. Die rijen waren er nu ook wel, maar op het eerste gezicht kwamen de meeste mensen nu gewoon aan bod. 

Tijdens de open dag van PSV vestigden veel sponsoren de aandacht op hun activiteiten, waarbij ook de nieuwe ‘shirtsponsor’ Brainport Eindhoven de eigen boodschap uitdroeg. Brainport is via de bijdrage van vijf partners (Philips, High Tech Campus, Jumbo, VDL en ASML) shirtsponsor van PSV. 

Volledig scherm
Donyell Malen en Nick Viergever gaan met een jonge supporter van PSV op de foto. © ANP

PSV