Volledig scherm
De directie van PSV (hier met directeur voetbalzaken Marcel Brands en algemeen directeur Toon Gerbrands) wordt binnenkort waarschijnlijk versterkt met een commerciële functionaris. Daarnaast is Peter Fossen operationeel directeur bij PSV. © pro shots

PSV werkt aan komst nieuwe commerciële topman

PSV maakt werk van de komst van een nieuwe commerciële topman. 

De club zag ook afgelopen seizoen de inkomsten uit sponsoring licht teruglopen (naar 17,0 miljoen euro), hoewel er eveneens hoopgevende signalen waren. De bezetting in de business-rooms bij wedstrijden was hoog (boven de 90 procent) en bovendien haalde PSV meer geld op met de activiteiten in het Philips Stadion (stadionconcerten en verkoop van artikelen). Een min was dat PSV nog steeds geen rugsponsor heeft gevonden. De club wil daarvoor ongeveer 8 ton tot 1,2 miljoen euro per jaar ontvangen, afhankelijk van het sponsorpakket dat de geïnteresseerde sponsor wil kiezen. 

Een nieuwe commerciële topman moet het gezicht naar buiten toe van PSV worden. De club denkt eraan om deze nieuwe functionaris op te nemen in de directie. "We hopen daarover op niet al te lange termijn naar buiten te treden", aldus directeur Toon Gerbrands. 

PSV