Volledig scherm
Frans Janssen, commercieel directeur van PSV. © Ton van de Meulenhof

PSV wil grotere rol spelen in zakenleven en verbindt starters met ervaren ondernemers

PSV wil in de eigen businessclub, die sinds 1988 bestaat, startende en ervaren ondernemers met elkaar gaan verbinden. Commercieel directeur Frans Janssen van PSV maakte het plan woensdag bekend. 

De club introduceert speciaal voor dat doel vanaf nu een nieuwe lidmaatschapsvorm (PSV X) voor het eigen zakelijke netwerk. Bestuurders van zogeheten 'startups' worden via PSV X gekoppeld aan ervaren leden van de businessclub, die sinds 1988 bestaat. De startende ondernemers kunnen bij PSV-evenementen bijvoorbeeld profiteren van de kennis en ervaring van ervaren bestuurders in het bedrijfsleven. Laatstgenoemde functionarissen kunnen juist weer behoefte hebben aan bijvoorbeeld de innovatieve kracht van ondernemers met nieuwe ideeën.

PSV X is voor PSV ook het begin van de samenwerking met de entiteit die TEDxEindhoven aanstuurt, een organisatie die evenementen organiseert voor bedrijven. Daarbij worden onder meer verhalen en ideeën gedeeld, die ondernemers kunnen inspireren. Aan het totstandkomen van deze coöperatie hebben ook de gemeente Eindhoven en Brainport meegewerkt. 

  1. PSV is de productiefste ploeg van heel Europa

    PSV is de productief­ste ploeg van heel Europa

    PSV is op dit moment de meest productieve ploeg van heel Europa in de nationale competities. Na vijftien speelrondes heeft de ploeg van Mark van Bommel 53 keer gescoord. Dat is weliswaar net zoveel als Young Boys in Zwitserland, maar die ploeg was al 17 keer in competitieverband actief. Ook Rode Ster Belgrado kwam in Servië tot 53 goals, in 20 competitieduels. Maribor kwam in Slovenië tot 55 treffers, maar had daar 19 duels voor nodig. Het gemiddelde ligt dus onder de 3 goals per duel.

PSV