Chocoladeshow Omroep MAX trapt af met 900.000 kijkers
Het nieuwe amusementsprogramma Showcolade op NPO 1 is zondag afgetrapt met 900.000 kijkers. Het programma van Omroep MAX was daarmee minder in trek dan RTL 4's Een Tegen 50 maar deed het beter dan SBS6, zo blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
In Showcolade proberen teamcaptains Richard Kemper en Remco Veldhuis te achterhalen welke objecten in de studio echt zijn en welke van chocolade. Het programma wordt gepresenteerd door Edsilia Rombley.
Een Tegen 50 was op primetime de best bekeken titel met 1,4 miljoen volgers. Op SBS6 noteerde Linda de Mol met Deze Quiz Is Voor Jou tegelijkertijd 714.000 kijkers. Het daaropvolgende programma, Wie van de Drie, scoorde beter met een kijkerspubliek van 1,1 miljoen mensen.
Zondagmiddag en in de vooravond zaten veel mensen voor de buis om de verschillende sportwedstrijden te volgen. Zo zagen bijna 1,3 miljoen mensen Max Verstappen zegevieren in de Formule 1 en ruim een miljoen hoe Ajax de KNVB Beker won.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van Show & Entertainment.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMde stijl van...
Amber Heard laat in de rechtbank keer op keer een sterk staaltje ‘dress to suggest’ zien
Een jurk is nooit zomaar een aan elkaar genaaide lap stof, zeker niet bij beroemdheden. Modejournalist Josine Droogendijk duikt daarom iedere dinsdag in een walk-in closet om een kledingstijl te ontrafelen. Met deze keer: Amber Heard. -
Vanessa Hudgens presenteert MTV Movie & TV Awards opnieuw
Vanessa Hudgens presenteert de MTV Movies & TV Awards dit jaar voor de tweede keer. Dat maakte de actrice maandag bekend met een video op Instagram Stories. -
Koken & eten
Edsilia Rombley laat BN’ers in kunstwerken van chocolade happen: ‘Het is hilarisch én leerzaam’
Edsilia Rombley presenteert Showcolade, een nieuw tv-programma van Omroep Max. Het draait helemaal om chocolade en de prachtige objecten die chocolatiers ermee kunnen maken. Bekende Nederlanders gaan happen in kunstwerken die amper van echt te onderscheiden zijn. Denk aan een zoutstrooier, een kinderlaarsje, een plakbandhouder of een sigaar. -
Het Perfecte Plaatje in Argentinië van start op 1 juni
Het zevende seizoen van Het Perfecte Plaatje is vanaf woensdag 1 juni wekelijks te zien op RTL 4. Het is de eerste reeks waarin de kandidaten direct afreizen naar het buitenland om mee te doen aan de fotowedstrijd voor bekende Nederlanders. De opnames waren in Argentinië. -
Edsilia Rombley presenteert Showcolade
Edsilia Rombley heeft een nieuwe presentatieklus te pakken. De zangeres wordt het gezicht van het familieprogramma Showcolade van Omroep MAX, maakte de omroep woensdag bekend.
-
VRAAG & ANTWOORD
‘Mag je autorijden met een koptelefoon op?’
‘Ik zie steeds meer mensen met een koptelefoon op achter het stuur van hun auto zitten’, schrijft lezer Hendrik de Groot in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Ik heb het idee dat deze mensen de geluiden van buitenaf missen en daardoor niet goed kunnen reageren bij noodsituaties. Is dit niet verboden?’ -
De zin en onzin van een digitaal notitieblok
Ze duiken steeds vaker op, digitale notitieblokken: tablets puur om aantekeningen op te maken. Waarom kan dit handiger zijn dan pen en papier? -
PREMIUM
De rentes gaan weer omhoog, wat betekent dat voor ons spaargeld?
De tijd van negatieve rentes lijkt voorbij. Wereldwijd moet weer betaald worden voor geleend geld. Wie profiteert daarvan en wie betaalt de rekening? Vier vragen over de stijgende rente.