John de Mol en ITV eerder dan gepland uit elkaar
ITV Studios en John de Mol gaan vroegtijdig uit elkaar. Dat bevestigt een woordvoerder van Talpa Media aan deze site. Als onderdeel van de overname van Talpa Media door ITV zou De Mol ook de komende drie jaar nog aan het bedrijf verbonden zijn, maar hij heeft besloten zich te focussen op zijn eigen bedrijf Talpa Network, waar onder meer SBS 6 en Radio 538 onder vallen.
Delen per e-mail
Talpa Media is de creatieve onderneming van John de Mol waar bijvoorbeeld The Voice werd bedacht, maar ook I Love My Country (Ik hou van Holland). In 2015 trok de Britse televisiezender ITV de knip om het bedrijf voor 500 miljoen euro in te lijven. John de Mol bleef creatief betrokken. Er werd afgesproken dat dit bedrag met 800 miljoen euro verhoogd kon worden met goede prestaties van het bedrijf de komende acht jaar. Op de vraag of De Mol door het eerder stopzetten van de samenwerking een bedrag misloopt, wil de woordvoerder van Talpa Media niet ingaan.
In een verklaring reageert ITV: ‘We hebben genoten van de samenwerking met John de Mol, sinds de acquisitie van Talpa Media in 2015. We wensen John alle goeds en hopen in de toekomst opnieuw samen te werken bij het bedenken van formats.’ Het bedrijf geeft aan een ‘first look agreement’ te hebben, wat inhoudt dat De Mol zijn formats als eerste bij de zender zal aanbieden. Talpa en ITV geven aan in de komende weken meer details naar buiten te brengen over het stoppen van de samenwerking.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
‘Big Brother was de voorloper van Facebook’
Het is maandag exact twintig jaar geleden dat Big Brother op de buis verscheen. John de Mols ‘stiekem gluren’ -programma ging de hele wereld over, veranderde volgens makers en kenners niet alleen het tv-landschap. ‘Het was eigenlijk de voorloper van Facebook.’ -
PREMIUM
Video Tony Junior treedt gewoon op voor volle zalen: 'Essentiële reizen mochten nog, dit is voor mij essentieel’
Alsof corona niet bestaat. Honderden mensen dansen op elkaar gepakt op de beats van de Nederlandse dj Tony Junior. Het gebeurt deze dagen in Taiwan, waar ze het virus heel goed onder controle hebben. ,,Het is ongelooflijk wat ik hier meemaak’’, zegt de dj, die wel eerst veertien dagen in strenge quarantaine ging. -
update John de Mol terug naar de rechter: Met Facebook valt geen afspraak te maken
Drie maanden onderhandelen met Facebook levert mediamagnaat John de Mol niks op. Hij wil nu dat de rechter alsnog gaat oordelen over de nep-advertenties waarin zijn naam en foto worden misbruikt: ‘Er vallen geen afspraken met Facebook te maken’. -
PREMIUM
Doorgraven Joshua kan het dus wél, een Nederlands woord verzinnen
Na elke aflevering van Wie is de Mol? graaft deze site nog even door. Hoe waren de opdrachten? En wie is de hoofdverdachte? -
1-jarig zoontje Lil' Kleine krijgt peperduur horloge cadeau
Lío, het 1-jarige zoontje van rapper Lil’ Kleine, heeft een peperduur merkhorloge cadeau gekregen. Het gaat om een kleine versie van een zogenoemd Royal Oak-model van het Zwitserse merk Audemars Piguet, dat op normale grootte al snel tienduizenden euro’s kost.
-
PREMIUM
nachtwacht award De radionacht sterft: ‘Het kan ‘s nachts juist heerlijk uit de bocht vliegen’
Steeds minder radiostations zenden ’s nachts nog live-programma’s uit. Jammer, zeggen vakmensen, want zo krijgen beginnende dj’s geen kans om vlieguren te maken en verdwijnt het experiment. ‘In de nacht mag iets ook wel eens finaal mislukken.’ -
Podcast ‘De preutsheid regeert, vooral ook in Nederlandse series’
Waar je vroeger een Nederlandse film of serie niet met je ouders kon kijken, omdat er zoveel naakt in zat dat je met blozende wangetjes naar je kamer vluchtte, is er nu een vorm van preutsheid in het aanbod geslopen. Dat constateren Kevin Goes en Charlene Heezen van Bingewatchers, de podcast over series. In de nieuwste aflevering staan ze nog even stil bij Bridgerton van Netflix. -
PREMIUM
Angela kijkt tv Wat valt er nog te persifleren door de TV Kantine als de tv-wereld steeds idioter wordt?
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv.