Jeangu Macrooy en moeder Jeannette.
Volledig scherm
Jeangu Macrooy en moeder Jeannette. © Videostill

Moeder Jeangu mag toch niet naar Nederland: ‘Heel erg jammer dat ik songfestival mis’

Jeannette John, de moeder van songfestivalzanger Jeangu Macrooy, heeft zojuist te horen gekregen dat ze toch niet vanuit Suriname naar Nederland kan afreizen. Ze hoopte dat er voor haar een uitzondering kon worden gemaakt op het algehele reisverbod maar die uitzondering komt er niet. Ze is behoorlijk teleurgesteld maar wil niet bij de pakken neerzitten. ,,Natuurlijk vind ik het erg jammer dat ik het moet missen maar ik wil er niet teveel ophef over maken.’'

  1. Wat zijn momenteel de bioscoopparels tussen al het Hollywoodgeweld?
    MovieInsiders Podcast

    Wat zijn momenteel de bioscooppa­rels tussen al het Hollywood­ge­weld?

    Die Oscar voor acteur Daniel Kaluuya was, wat Gudo en John van de filmpodcast MovieInsiders betreft, terecht. Maar hoe goed is eigenlijk de film waarin hij speelt: Judas and the Black Messiah? Ook in deze aflevering aandacht voor het minimalistische First Cow over twee oliebollenbakkers in het begin van de 19e eeuw. Een traag voortkabbelend drama met weinig dialoog en plot. Een beetje té traag misschien?
  1. Jarig dochtertje (7) Jennifer Ewbank met traumaheli en schedelbreuk afgevoerd na trap van pony

    Jarig dochtertje (7) Jennifer Ewbank met traumaheli en schedel­breuk afgevoerd na trap van pony

    Het zevende verjaardagsfeestje van de dochter van Jennifer Ewbank is uitgelopen op een drama. Het meisje had een ‘sprookjesfeest’ moeten beleven, maar kreeg volgens haar moeder een trap van een pony en liep een schedelbreuk op. Na een zware tijd in het ziekenhuis maakt Emily het inmiddels goed, maar de zangeres herbeleeft de ‘nachtmerrie’ vrijwel continu. ‘We voelden de grond steeds verder wegzakken.’
  2. Vier sterren voor het meditatieve First Cow: Verdwalen in de bossen van een nog jong Amerika
    PREMIUM
    Filmrecensie

    Vier sterren voor het meditatie­ve First Cow: Verdwalen in de bossen van een nog jong Amerika

    First Cow-regisseur Kelly Reichart beheerst de kunst van het weglaten tot in de puntjes. In haar minimalistische werken (waaronder Meek’s Cutoff, Certain Women en Old Joy) zit geen woord, daad of uitroepteken te veel. Je krijgt als kijker ook nooit het idee dat iemand een plotroute voor je uitstippelde. Reichardt laat je liever, door middel van een beheerst (cynici zeggen traag) filmtempo, één worden met de setting. Des te spontaner is het verhaalverloop. Alles voor de authenticiteit.