Weer bijna miljoen kijkers voor documentaire Nicky Verstappen
Het tweede deel van de documentaire De Zaak Nicky Verstappen: achter de schermen bij het politieonderzoek trok gisteravond 993.000 kijkers. Dat is iets meer dan het aantal kijkers voor deel 1 op zondagavond. Dat waren er 972.000, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Delen per e-mail
Daarmee staat de documentaire van RTL4 op plek 6 in de kijkcijferlijst. Over het uitzenden van de docu was veel ophef, omdat veroordeelde Jos B. het uitzenden ervan probeerde tegen te houden. De rechter besloot echter dat de documentaire toch mocht worden uitgezonden.
Het onderzoeksteam wordt in de documentaire van Ewout Genemans op de voet gevolgd. Justitie gaf daarvoor een opmerkelijk kijkje achter de schermen. Genemans liep in het diepste geheim drie jaar lang mee. Zo was hij als een van de weinigen op de hoogte van de dna-match met Brech en volgde hij de klopjacht die daarna ontstond toen Brech er vandoor was gegaan om dna-onderzoek in Nederland te ontlopen
De bestbekeken programma's van de avond waren het NOS Journaal van 20.00 uur op NPO 1 (2,59 miljoen), Radar op NPO 1 (1,6 miljoen) en het NOS Journaal van 18.00 uur op NPO 1 (1,46 miljoen).
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
VIDEO Ferry Doedens raakte in paniek na uitlekken seksfilmpjes: 'Ik heb er nu best wel lol in’
Ferry Doedens (30) had het gevoel dat er ‘geen weg meer terug was’ nadat zijn afgeschermde pornokanaal op OnlyFans tóch in Nederland was uitgelekt. De voormalige GTST-acteur raakte even in paniek toen dat gebeurde, maar heeft de nieuwe stap in zijn loopbaan nu helemaal omarmd. ,,Ik heb er best wel lol in en zie het nu als creatief ondernemen.” -
Influencer Mo Bicep aangesproken op inzet van nepvolgers en neplikes
Webshop Bicep Papa van fitnessinfluencer Mo Bicep moet van marktwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) stoppen met het inzetten van nepvolgers en neplikes op social media als Instagram. Daarmee worden consumenten misleid, omdat ze zo een te positief beeld krijgen van het bedrijf en de producten. -
Bijna miljoen kijkers voor docu Nicky Verstappen: ‘Wát een inkijkje’
De veelbesproken documentaire over het politieonderzoek in de zaak-Nicky Verstappen heeft gisteravond bijna een miljoen kijkers getrokken. Gistermiddag haalde de voor deze zaak veroordeelde Jos Brech nog bakzeil: hij wilde voorkomen dat de documentaire werd uitgezonden, maar de rechter veegde zijn bezwaren van tafel. -
People: Relatie tussen Ben Affleck en Ana De Armas is voorbij
De relatie tussen acteurs Ben Affleck en Ana De Armas is voorbij. Dat stelt het blad People op basis van bronnen rond het koppel. De twee sterren waren een jaar samen. De beslissing zou in gezamenlijk overleg zijn genomen. -
Kersvers Op1-duo Kockelmann en Muusse trekt twee keer meer kijkers dan Humberto Tan
Bijna 1,4 miljoen kijkers zagen gisteravond Sven Kockelmann en Talitha Muusse debuteren als presentatoren van Op1. Daarmee trokken ze meer dan twee keer zoveel kijkers als Humberto Tan op RTL 4, blijkt uit cijfers van stichting Kijkonderzoek.
-
Matthijs van Nieuwkerk genezen van corona, nieuwe show gaat eindelijk door
Het programma Matthijs Gaat Door gaat eindelijk door. Presentator Matthijs van Nieuwkerk was besmet met het coronavirus, maar is nu genezen meldt een woordvoerder van BNNVara. De afgelopen twee weken werd het nieuwe programma geannuleerd. -
PREMIUM
Angela kijkt tv Het raakt me: elke keer als de naam Nicky valt, verandert Peter R. de Vries in een heel andere man
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv. -
PREMIUM
Kritiek op talkshow Op1: ‘De druk om het te laten knallen wordt steeds groter’
Op1 wordt goed bekeken, maar krijgt ook geregeld kritiek. De talkshow zou te weinig inhoudelijk zijn en te veel mikken op relletjes. Maar is dat niet inherent aan het format? ,,De druk om het te laten knallen wordt steeds groter.”