Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij de campagne #StopHateforProfit. Dit doen ze door de hele maand juli geen advertentieruimte in te kopen bij Facebook en Instagram.
Volledig scherm
Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij de campagne #StopHateforProfit. Dit doen ze door de hele maand juli geen advertentieruimte in te kopen bij Facebook en Instagram. © ANP XTRA

Steeds meer bedrijven boycotten Facebook en Instagram in juli

Steeds meer bedrijven sluiten zich aan bij de campagne #StopHateforProfit. Dit doen ze door de hele maand juli geen advertentieruimte in te kopen bij Facebook en Instagram.

  1. Nieuwe functie Snapchat wil met kinderen afspreken: 'Zie ik je vanavond? Ik ben een echt persoon!’
    PREMIUM
    113 en kindertelefoon bezorgd
    1

    Nieuwe functie Snapchat wil met kinderen afspreken: 'Zie ik je vanavond? Ik ben een echt persoon!’

    Een gloednieuwe chatbot van Snapchat suggereert in gesprekken een echt persoon te zijn met wie kinderen een afspraakje kunnen maken. De robot komt op eigen initiatief met voorstellen waar af te spreken en geeft aan welke kleding hij zal dragen. Mediadeskundigen reageren verbijsterd en roepen Snapchat ter verantwoording. 113 Zelfmoordpreventie vreest voor levensgevaarlijke situaties. ,,Zeker in het geval van suïcidaliteit.”