Volledig scherm
JUMBO GAAT LOS © Twitter

‘OF JULLIE COUSCOUS LUSTEN!’ Passief agressieve toon van Tilburgse Jumbo is niet grappig bedoeld

Di 15 okt: ‘NIKS EFFE WACHTEN NU KOMEN!’, ‘JUMBO WAT DOE JE ME AAN!’ En: ‘OF JULLIE COUSCOUS LUSTEN!’ Op social media wordt er gelachen om de ietwat aparte toon op het Facebook-account van de Tilburgs Jumbo aan het Lieve Vrouweplein. 

,,Ik werd vandaag gewezen op het passief agressieve Facebook account van Jumbo in Tilburg en ben nu helemaal fan”, twittert Joost van Abeelen. De Jumbo valt nogal op door de in capslock getypte boodschappen, de kordate boodschappen. Alsof een drilinstructeur in je gezicht staat te roepen

‘Volg deze schreeuwende Facebook-pagina maar even’, tippen mensen elkaar in de reacties. Of ze schreeuwen terug: ‘WAAROM HEBBEN JULLIE ZO’N GOEDE AANBIEDINGEN EN ONZE JUMBO NIET WAT IS DIT DAN’. En: ‘AAN DE VIS JA!!!!’ Inmiddels heeft website The Best Social Media, waar ze grappige/creatieve/opvallende content verzamelen, het ook opgepikt

‘Niet bewust’

Quote

Blijf maar gewoon, denk ik dan

Cees van Mil

Maar eh, HOE ZIT HET NOU? Het is geen parodie-account, dat is wel duidelijk. Jumbo-eigenaar Cees van Mil blijkt zelf achter de knoppen te zitten. Hij is ‘er niet zo mee bezig’, zegt Van Mil maar kan er vervolgens wel om lachen.

Heel simpel gesteld: Van Mil heeft niet zoveel op met social media. ,,Een tekst en foto plaatsen, lukt me wel, maar rest moet ik thuis altijd vragen. Het is niet grappig bedoeld. Blijf maar gewoon, denk ik dan.”

Dat ‘ie inmiddels een schare fans heeft, weet Van Mil wel. ,,Mijn dochter merkte het al aan de keukentafel op en mijn oudste zoon is editor bij de Telegraaf. Die kwam thuis met: ‘Wat heb je nou allemaal gedaan?’ Ik was me er niet van bewust, maar leuk dat het zo wordt opgepikt.”