Telefoon met draaischijf uit het jaar 1964.
Volledig scherm
Telefoon met draaischijf uit het jaar 1964. © RV

Terugbellen is topprioriteit voor de ambtenaren van Oisterwijk

OISTERWIJK - De stuurgroep Dienstverlening van de gemeente Oisterwijk heeft besloten de hoogste prioriteit toe te kennen aan het kanaal telefonie. Oftewel: ambtenaren moeten terugbellen.

Een werkgroep is in het leven geroepen om ‘in te zoomen op het betrouwbaar en tijdig uitvoeren van (terug)belverzoeken'. Daaraan schort het namelijk, constateerde de politiek vorig jaar. De telefonische bereikbaarheid, oftewel het opnemen van de hoorn, liet ook te wensen over. 

95 procent afgehandeld

Maar is het wel zo erg gesteld met Oisterwijk? Uit cijfers van het eigen Telefonisch Service Centrum blijkt dat de gemeente Oisterwijk gemiddeld in een week tijd 880 keer wordt gebeld. Daarvan wordt 95 procent direct afgehandeld. 

Quote

Dat is een mooie score, waar de organisa­tie trots op mag zijn!

Burgemeester en wethouders van Oisterwijk

Aan de terugbelverzoeken werd in zelfs 98 procent van de gevallen binnen 24 uur voldaan. ‘Dat is een mooie score, waar de organisatie trots op mag zijn!', zo informeert het college de gemeenteraad.

Toch zien burgemeester en wethouders nog ruimte voor verbetering. Werkafspraken zullen daarom aangescherpt worden. 

Zodra het ‘kanaal telefonie’ helemaal op orde is, trekt de stuurgroep verder naar een volgend doel: het 'kanaal post'.