PREMIUM
Bedrijf van fietskoerier Tobias bezorgt duizend pakketten per dag: ‘We gooien ze nooit ergens neer’
Het zijn tropentijden voor bezorgbedrijven, nu de winkels al weken dicht zijn. Ook neemt het aandeel fietskoeriers toe. Zo groeit De Fietskoerier Utrecht hard, maar houdt de bedrijfsfilosofie er in: écht contact maken met mensen aan de deur.
Delen per e-mail
Iedereen die wel eens wat online bestelt, kan er over meepraten. De bezorgers van de grote pakketbedrijven zijn zo druk, dat je ze bijna niet meer ziet. Pakket op de grond plaatsen, aanbellen en direct door naar het volgende adres. Bij het openen van de voordeur is de bezorger al bijna de straat uit.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Bouwmarkten gooien deuren tóch open: ‘Nieuwe tegels bestel je niet snel online’
Ikea houdt de deuren vooralsnog dicht voor winkelen op afspraak, maar klanten kunnen vanaf woensdag wel weer terecht bij bouwmarkten Gamma en Karwei. ,,Mensen willen hun nieuwe laminaat of tegels toch in de winkel uitzoeken en niet online bestellen.’’ -
Schoenenwinkel Scapino kan internetklandizie niet aan
Scapino heeft grote moeite om klanten via de webshop te bedienen. De levering van bestellingen duurt soms wel tien dagen of langer en boze klanten klagen dat het vele weken duurt voor een retourbestelling is afgehandeld. -
PREMIUM
Bezorger Marcos blikt terug op drukste jaar ooit: ‘Weet je wat zwaar is? Die zakken kattensteentjes’
Gesloten winkels en de drukke decembermaand: het is topdrukte bij de pakketbezorgers. Iedere dag heeft Marcos Bergsma 160 stops. ,,Ik houd van dit werk, ik heb zo mijn vrouw leren kennen.” -
‘Ik ben best bereid wat te proberen voor mijn gezondheid en productiviteit, maar er zijn grenzen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: koude douche -
PREMIUMaan de stok
Zoetermeers vrouwenbolwerk behoort tot snelst groeiende bedrijven: ‘Tijd van man in Mart Smeetstrui is voorbij’
Een vrouwenbolwerk in Zoetermeer behoort tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Er staan kaarsen op tafel. ,,Wij vinden soft skills belangrijk. Niet of je bent afgestudeerd.’’ Wij gingen bij GOODZO langs voor de rubriek Aan De Stok.
-
Kleine ondernemer? Dit bepaalt of klanten een prijsverhoging accepteren
Gedragspsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: gerechtigheid -
PREMIUM
In 2017 kwam ze naar Nederland, nu is Iman (23) de eerste vrouw met hoofddoek in Rode Kruis-campagne
Iman (23) is de eerste vrouw met een hoofddoek die in een campagne van het Nederlandse Rode Kruis een hoofdrol te pakken heeft. En wie haar cv bekijkt, kan niet anders dan respect hebben voor de jonge vrouw uit Stolwijk. -
Oproep: ‘Zet je pakketbezorger in het zonnetje!’
‘Steun onze pakketbezorgers!’ Die oproep doen steeds meer Nederlanders nu door de sluiting van veel winkels er nog meer online wordt besteld. ,,Hoogste tijd om deze harde werkers in het zonnetje te zetten.’’