BN’ers zijn fan van het wenkbrauwserum van Marjolein: ‘Kreeg ineens berichtje van Jamie Vaes’
Haar wenkbrauwproducten staan regelmatig in tijdschriften als Glamour, Grazia en Wendy en menig BN’er is fan. Dat had Marjolein Verhart uit Rozenburg niet verwacht, toen ze drie jaar geleden in een zonnestudio begon met het waxen van wenkbrauwen. Nu heeft ze een goedlopende cosmeticalijn met meer dan 250 verkooppunten in Nederland en België én haar eigen salon.
Delen per e-mail
Het ondernemerschap zit er bij de 28-jarige Marjolein Verhart al van jongs af aan in. Toen ze klein was, verkocht ze bloemstukjes in de buurt. En tijdens haar bijbaantje bij een zonnestudio in het dorp Rozenburg ontdekte ze iets anders. ,,Zodra de klanten onder de zonnebank lagen, had ik even niks te doen. Het leek me leuk om in die tijd wenkbrauwen te waxen. Kon ik mooi wat extra geld verdienen.’’
Proefkonijnen
Zo begint ze, gewapend met een waxpot, op een krukje naast de toonbank. En zoekt ze thuis naar proefkonijnen. ,,Ik heb eerst wel even geoefend op mijn moeder en zus, want ik had eigenlijk helemaal geen ervaring.”
Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd
Binnen de kortste keren heeft ze het hartstikke druk. ,,Wie in Rozenburg z’n wenkbrauwen wilde doen, moest daarvoor naar Rotterdam. Nu kwamen ze allemaal naar mij toe’’, vertelt ze. ,,Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd.”
Maar zelfs met een studie en twee baantjes kriebelt het nog bij de Rozenburgse. Als klanten bij haar informeren hoe ze vollere wenkbrauwen en wimpers kunnen krijgen, begint ze haar eigen serum te ontwikkelen. ,,Ik had zelf een product samengesteld op basis van natuurlijke oliën en dat werkte super goed. Mijn klanten waren direct verkocht.”
Formule
Marjolein opent na haar studie in haar woonplaats haar eigen salon, The Brow Specialist, en besluit haar serum verder uit te werken. ,,Ik ben toen naar een lab gegaan en samen met hen heb ik een nieuwe formule ontwikkeld. Omdat mijn klanten zo enthousiast waren, wilde ik meer. Ik bracht ook een wenkbrauwgel en -potlood uit en zo ontstond Marr Cosmetics.”
Het geld dat ze verdient in de salon stopt ze in haar cosmeticalijn. ,,Met mijn laatste centjes kocht ik displays om mijn producten te promoten. Die zette ik op Instagram om ook andere salons en schoonheidsspecialistes te bereiken.”
Gouden zet
Dat blijkt een gouden zet: in één keer is alles uitverkocht. ,,Dat was super. Al had ik het eigenlijk wel verwacht. Ik zorg dat het lukt, eerder stop ik niet.”
Om haar producten nog bekender te maken, werkt ze samen met influencers. ,,Ik begon daar heel fanatiek mee, maar je moet ze heel goed uitkiezen. Het moeten echt bekende Nederlanders zijn die op televisie komen. Niet zomaar iemand met heel veel volgers. Dat werkt niet.”
Jamie Vaes
Ik ben bekend bij Bekende Nederlanders
Na een halfjaar is het andersom en benaderen BN’ers Marjolein voor een samenwerking. ,,Daar stond ik wel even van te kijken. Kreeg ik ineens een berichtje van Jamie Vaes, de vriendin van Lil’ Kleine. Ze had haar eigen beautybox gelanceerd en wilde daar mijn product in stoppen, omdat ze het zo fijn vond. Dat was fantastisch!”
Onder andere Miss Nederland Zoey Ivory en ‘Echte Gooische Moeder’ Pauline Wingelaar zijn fan. ,,Ik ben bekend onder bekend Nederland. Ook staan mijn producten regelmatig in allerlei tijdschriften. Dat is zo tof. Ik ben zo blij dat ik elke dag mag doen wat ik leuk vind en kijk uit naar wat de toekomst nog meer gaat brengen.”
Bekijk hier al onze video’s over werk en carrière:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Waarom we het liefst op maandag solliciteren
We solliciteerden vorig jaar het meest op maandagen en het liefst in de maanden april en mei. Ook stuurden we ons cv vergeleken met 2019 vaker via onze smartphone. Dat blijkt uit een nieuwe analyse, die ook duidelijk maakt in welke sectoren je sinds de coronacrisis de meeste kans maakt. -
PREMIUM
Deze hoteluitbater heeft zestien hotels in zes landen: ‘Ik ben soms een beetje té vasthoudend’
Grote belangen, groot geld, veel werknemers: wat drijft topbestuurders? Het succes is voor hen, maar ook de tegenslagen in crisistijd. Liran Wizman (44), oprichter en voorzitter van hotelgroep Sircle Collection, gebruikt de coronatijd om nieuwe dingen te bedenken. -
Salaris
Fysiotherapeut Myrna: ‘Ik heb meer taken gekregen, maar geen opslag’
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Myrna (30) werkt 24 uur per week als fysiotherapeut en leidinggevende. -
10.000 stappen halen lastig? Zij lopen iedere dag kilometers voor hun werk
Door het thuiswerken is het een stuk makkelijker geworden om wat lekkers uit de kast te pakken. Om die coronakilo’s in bedwang te houden, gaan we massaal aan de wandel. Met als doel 10.000 stappen per dag. Voor de meesten kost dat de nodige moeite, maar dat geldt niet voor hondenuitlater Natasja Graaf, logistiek medewerker Sylwia Adamik-Baranowska en boswachter Monique Zondag. Bij hen draait de stappenteller overuren. -
PREMIUM
Robert neemt het bedrijf van zijn ouders over: ‘Ik moet ze betalen, maar het moet wel leuk blijven met Kerst’
Wie een van de klassieke voordeuren in Utrecht-Oost opent en een trap ziet met wauw-effect, weet bijna zeker dat dat het werk is van de familie Timmerman en hun team. Traplopers in ontelbare kleuren en smaken is wat ze verkopen. Binnenkort niet meer met z’n drieën, want Henri (66) en Ilona (64) zwaaien af en Robert (30) gaat op zijn manier door. Dankzij een beetje hulp van de provincie Utrecht.
-
Vrouwen in overgang durven klachten niet te bespreken: ‘Miljoenen lijden in stilte’
Hoewel de helft van de werkende bevolking er op een bepaald moment mee te maken krijgt, blijft de menopauze een taboe op het werk. Veel vrouwen hebben last van klachten, ziet vakbond CNV. In een onderzoek onder vakbondsleden zegt 60 procent van de vrouwen in de overgang dat de combinatie met werk hen zwaar valt. -
Pakketsorteerder stuurt PostNL liefdesbrief: ‘Hoop aandacht te krijgen voor mijn probleem’
Anna Dolanska komt uit Polen en werkt al negen jaar op uitzendbasis als pakketsorteerder voor PostNL. Inmiddels heeft ze een vaste aanstelling via het uitzendbureau weten te bemachtigen, maar ze wil niets liever dan écht aangenomen worden. Via een liefdesbrief hoopt ze nu de aandacht van PostNL te krijgen. -
Zo zorg je dat collega’s hun afspraken wél nakomen
Gedragspsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: afspraken nakomen.