Mexicaanse paleontologen bij de in 2013 ontdekte staart van de nieuwe dinosoort Tlatolophus galorum. © EPA

Nieuwe ‘spraakzame’ dinosaurus ontdekt in Mexico

Paleontologen hebben een nieuwe soort dinosaurus ontdekt na de vondst van een 73 miljoen jaar oud fossiel in Noord-Mexico, heeft het Mexicaanse Nationaal Instituut voor Antropologie en Geschiedenis (INAH) donderdag bekendgemaakt. Het gaat om een grote herbivoor die door middel van geluid kon communiceren.

1. Nieuwe stap in strijd particuliere ruimtevaart: Jeff Bezos wil in juli eerste toerist in ruimte

Nieuwe stap in strijd particulie­re ruimte­vaart: Jeff Bezos wil in juli eerste toerist in ruimte

Blue Origin, het commerciële ruimtevaartbedrijf van zakenman Jeff Bezos, wil op 20 juli voor het eerst een toerist naar de ruimte brengen. Het is de bedoeling dat hij of zij naar een hoogte van ruim 100 kilometer gaat. Daar is de ruimtevaarttoerist een paar minuten gewichtloos en kan hij de kromming van de aarde zien. Daarna zakt het vaartuig met de passagier terug naar het oppervlak van de aarde. Bezos’ plannen zijn een nieuwe stap in de strijd om de ruimtevaarttoerist.