Thymen Arensman nipt geklopt door Rui Costa in slotrit Ronde van Valencia
De Portugees Rui Costa heeft de Ronde van Valencia gewonnen door de laatste rit op zijn naam te schrijven. De 36-jarige renner van Intermarché-Circus-Wanty klopte in de sprint de Nederlander Thymen Arensman met minimaal verschil.
De Italiaan Giulio Ciccone ging de slotrit in als klassementsleider, maar hij had in de slotfase geen antwoord op de versnelling van Arensman en Costa.
Alle hoog geklasseerde renners waren mee in de kopgroep van zo’n tien renners, die ongeveer halverwege de korte rit over 93 kilometer was ontstaan. Ook Arensman van Ineos-Grenadiers zat erbij, die met Tao Geoghegan Hart nog een ploeggenoot had die kansrijk was voor de eindzege. Zijn achterstand op Ciccone was, na zijn ritzege van zaterdag, 4 seconden. Costa stond daar weer zo’n 10 tellen achter.
Arensman ging op ruim 2 kilometer van de streep in de aanval, maar Costa wist hem te achterhalen. Op de finish hield de Portugees net genoeg over om de 23-jarige Nederlander achter zich te houden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMMet video
Jumbo-Visma zorgt voor ongekende taferelen in Gent-Wevelgem, maar de ploeg heeft hogere doelen
We zagen het al eerder, maar de nieuwste machtsvertoning van Jumbo-Visma maakt weer indruk. Christophe Laporte mag de Vlaamse klassieker Gent-Wevelgem winnen van zijn ploeggenoot Wout van Aert. De Nederlandse ploeg geniet, maar heeft een hoger doel: de Ronde van Vlaanderen.Wevelgem -
Jumbo-Visma neemt geen risico en laat Dylan van Baarle thuis voor Dwars door Vlaanderen
Dylan van Baarle mist woensdag Dwars door Vlaanderen. De 30-jarige renner is door zijn team Jumbo-Visma niet in de ploeg opgenomen na zijn valpartij vorige week in de E3 Saxo Classic. -
Status van het Nederlandse wielrennen als medaillefabriek in gevaar door nieuwe bezuinigingsronde KNWU
De KNWU moet bezuinigen. Alweer. Volgens de financiële cijfers die binnenkort zullen worden gepubliceerd, werd er in 2022 te veel uitgegeven en kwam er te weinig binnen. -
Is zout nou wel of niet slecht voor je bloeddruk?
Over de hoeveelheid keukenzout die we gebruiken, is veel te doen. Toch heeft zout ook belangrijke functies, zegt voedingsdeskundige Karine Hoenderdos. In deze rubriek beantwoordt ons panel aan deskundigen elke week een lezersvraag over voeding, gezondheid of relaties. -
PREMIUM
Met deze bomen heb je snel een koeler terras
De beste remedie tegen een hete zomer? Onze tuinexpert Laurence Machiels weet raad: plant nu nog bomen! Afhankelijk van de grootte van je tuin, legt ze uit welke bomen het best tot hun recht komen en welke genoeg (maar ook niet te veel) schaduw geven. ,,Strooi een mulchlaag van compost of bladaarde onder de boom, dat houdt de verdamping tegen.’’
-
PREMIUM
Wilco Kelderman wil na 10 jaar af van hatelijke nul: ‘Dag dat ik weer wedstrijd win, gaat vast komen’
In de tijd dat Wilco Kelderman (31) weg was, groeide Jumbo-Visma uit tot de beste ploeg van het peloton. In de Tirreno, zijn eerste koers na zijn terugkeer, hielp hij Primoz Roglic aan de eindzege. Afgezien van de val waardoor hij vroegtijdig naar huis moest, moet het een voorbode zijn voor de Giro. ,,Iedereen in het team is zo sterk. En Primoz is echt van buitengewone klasse.’’ -
-
-
Ronde van Catalonië
Remco Evenepoel ondanks afwijzing ‘niet boos’ op Primoz Roglic, Kaden Groves wint op te grote fiets
Kaden Groves heeft zijn tweede dagsucces in de Ronde van Catalonië 2023 geboekt. De Australiër, donderdag ook al de beste, was in de zesde etappe de snelste van een uitgedund peloton, nadat hij materiaalpech kende op vier kilometer van de finish en zijn weg vervolgde op de fiets van ploeggenoot Xandro Meurisse, die zo'n vijf centimeter langer is dan Groves. Primoz Roglic (Jumbo-Visma) pareerde een aanval van Remco Evenepoel en blijft leider in het algemeen klassement. -
Dit zijn de addertjes onder het gras van private lease
Ooit was er geen hond in geïnteresseerd, maar inmiddels is private lease niet meer weg te denken uit het Nederlandse autolandschap. Autorijden zonder zorgen over restwaarde, inruil of onderhoud en met een maandbedrag waardoor je precies weet waar je aan toe bent. Maar er zitten addertjes onder het gras.