Tour-winnaar Tadej Pogacar tekent uitzonderlijk contract bij Emiraten
Tadej Pogacar heeft zijn contract bij UAE Team Emirates verlengd. De 22-jarige Sloveen, winnaar van de laatste twee edities van de Tour de France, kwam begin 2019 over van de kleine Sloveense ploeg Team Ljubljana. Hij tekende bij tot 2027(!). Zo'n lang contract is ongezien in de wielerwereld.
Pogacar won de afgelopen twee jaar al 29 races als renner van UAE Team Emirates. Zijn twee eindzeges in de Tour maakten de meeste indruk, maar ook zijn zege in Luik-Bastenaken-Luik en zijn bronzen medaille bij de wegwedstrijd op de Olympische Spelen afgelopen weekend bewezen zijn kwaliteiten op de fiets. ,,Ik ben erg blij dat ik mijn toekomst aan het team kan verbinden en hier de komende jaren kan blijven,” zegt Pogacar op de site van zijn team. ,,Dit team past heel goed bij mij en ik heb het geluk te kunnen zeggen dat ik niet alleen collega’s, maar ook vrienden heb gevonden. Ik kijk uit naar de komende jaren en wat ze zullen brengen. Hopelijk nog meer succes voor mij en voor het team. Ik hoop dat we veel kinderen inspireren om te gaan wielrennen.”
Op de terugweg van Japan naar Slovenie maakte Pogacar een tussenstop in de Verenigde Arabische Emiraten, om in het bijzin van de steenrijke teambaas Matar Suhail Al Yabhouni Al Dhaheri zijn nieuwe contract te ondertekenen. ,,We zijn verheugd om Tadej de komende jaren bij ons te hebben. Tadej helpt de manier waarop mensen hier denken over fietsen te veranderen. We zijn erg trots op hem en alles wat hij en het team bereiken. Hij weerspiegelt de boodschap en onze missie: onze mensen aanmoedigen om te sporten en een gezondere levensstijl te leiden. We zien nu al verbeteringen en we zien dat meer mensen de fiets gebruiken en genieten van beweging, wat een belangrijke stap is voor ons land.”
Pogacar won onlangs, net als vorig jaar, in de Tour de France naast de gele trui ook nog de bolletjestrui en de witte trui. Vorig jaar was zijn voorsprong op zijn landgenoot Primoz Roglic 59 seconden, dit jaar bleef hij nummer twee Jonas Vingegaard liefst 5 minuten en 20 seconden voor in het algemeen klassement.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Podcast In het Wiel | ‘De hele week Schlager-muziek in de ploegbus’
-
PREMIUMhuisarts vertelt
Niet zelden ga ik op zoek naar gevonden voorwerpen in de vagina
Een patiënt komt in paniek de spreekkamer van huisarts Rutger Verhoeff binnen. Het condoom is kwijt en zou nog in haar vagina moeten zitten. Hij schrijft erover in de rubriek Huisarts Vertelt. -
Jumbo-Visma legt Kruijswijk (35) langer vast: ‘Steven kan nog een belangrijke rol spelen in grote rondes’
Jumbo-Visma heeft het contract van Steven Kruijswijk met twee jaar verlengd. De 35-jarige Nederlander tekende bij tot eind 2025. -
PREMIUM
Giro d’Italia nadert eindelijk climax: ‘Het is wachten op het juiste moment om aan te vallen’
Drie loodzware bergritten en een alles beslissende klimtijdrit. De strijd om het klassement in de Giro gaat vanaf dinsdag eigenlijk pas echt beginnen. Jumbo-Visma en kopman Primoz Roglic staan er na de onrustige start binnen de ploeg van deze ronde nu juist goed voor. ,,Het is wachten op het juiste moment om aan te vallen.” -
PREMIUM
Column Thijs Zonneveld | De grootste tegenstander van Tadej Pogacar wordt Tadej Pogacar zelf
Volgens columnist Thijs Zonneveld kunnen we er niet meer omheen: ,,Welkom in het tijdperk Pogacar.”
-
PREMIUM
Pogacar ziet geen Pogacar-tijdperk: ‘Van der Poel, Evenepoel, Van Aert, er komt een geweldige generatie’
-
-
-
PREMIUM
'Hoewel ik duizend keer mijn excuses heb gemaakt voor mijn slippertje, blijft mijn vrouw boos’
Vreemdgaan gebeurt overal. Maar sommigen komen sneller in de verleiding dan anderen. Als artiest heb je het vaker voor het uitkiezen. Maar ook en vooral juist dan geldt: bezint eer ge begint, zegt Debby Gerritsen deze week tegen Teun. -
Dit betaal je aan tol voor een autovakantie naar Kroatië
Als je op vakantie gaat naar het zuiden, moet je rekening houden met tolwegen en -tunnels. De prijzen zijn de laatste jaren gestegen, maar hoe duur is het eigenlijk om bijvoorbeeld naar Kroatië te rijden?